منحنی نرخ بازدهی در 21 بهمن منتشر شد+نمودار

نرخ سود انتظاری در سال 1400

کدخبر: ۳۹۱۸۹۴
اقتصاد نیوز:در معاملات امروز بازار ثانویه اوراق بدهی نرخ سود مورد انتظار در سال آینده به 20.37 درصد رسید.
نرخ سود انتظاری در سال 1400

به گزارش اقتصاد نیوز در روز 21 بهمن حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه 21 درصد کاهش کاهش یافت.روز گذشته در این بازار اوراق داد و ستد در حدود 181 میلیارد تومان بود اما امروز به 150 میلیارد تومان رسید.

در چند روز گذشته اتفاقات بازار سهام موجب شده بود روند معاملات در بازار اوراق نوسانی شود از منظر برخی کارشناسان رابطه بورس و بازار بدهی رقابت گونه است و اگر فشار برای مثبت شدن شاخص بازار سهام بالا باشد معاملات و نرخ سود در این بازار از آن متاثر می‌شود.

نرخ سود در بازار بدهی

در روز سه‌شنبه نرخهای بازده اوراق بدهی دولتی در کلیه سررسیدهای افزایش یافتند.در بازار ثانویه بدهی، اوراق در سه سرسید یک‌ساله، دوساله و سه‌ساله معامله می‌شود. منحنی استخراج‌شده از این نرخ‌ها به‌عنوان منحنی بازدهی نقدی شناخته می‌شود. در معاملات امروز نرخ بازده اوراق با سررسید یک سال با نیم درصد افزایش به 19.85 درصد رسید.

نرخ بازده اوراق با سررسید دو سال نیز فقط 3 دهم درصد بالا رفت و به سطح 20.11 درصد رسید. از دل معاملات اوراق با سررسید سه سال نیز نرخ سود استخراج‌شده 20.74 درصد بود که در مقایسه با روز قبل یک‌دهم درصد تغییر کرد. در روز سه‌شنبه نرخ منحنی در سه سررسید در دامنه 19 تا 21 درصد قرار داشت. اما در کنار منحنی نقدی در بازار یک منحنی آتی نیز قرار دارد. محاسبات نشان می‌دهد نرخ بازده آتی اوراق در سال دوم نیز با یک‌دهم افزایش به 20.37 درصد رسید درواقع این نرخ نشان می‌دهد انتظار از نرخ سود در بازه زمانی بهمن سال آینده در چه محدوده‌ای است.

منحنی (3)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید