بر اساس گزارش سامانه نظارتی شهرداری تهران مشخص شد

10 دغدغه شهری ساکنان پایتخت

کدخبر: ۳۹۱۶۷۶
اقتصادنیوز :‌ بر اساس گزارشی که سامانه نظارتی 137 در دی ماه منتشر کرده است ، تماس ها در معاونت حمل و نقل 48 درصد رشد داشته که مربوط به خاموشی و نقص فنی پل های عابر پیاده است .
10 دغدغه شهری ساکنان پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز ، خاموشی پل های عابر پیاده نیز به لیست درخواست های شهروندان تهرانی افزوده شد . هرچند هنوز در لیست 10 موضوع پردرخواست قرار ندارد و همچنان نظافت معابر و کوچه ها بیشتر موضوع تماس شهروندان تهرانی است . 

بر اساس گزارش تحلیلی درخواست های شهروندان تهرانی در دی ماه سال ۹۹ ،ده موضوع پردرخواست شهروندان نظافت معابر وکوچه ها ،هرس درختان،هرس باغچه ها، آلودگی‌صوتی مسکونی، جمع آوری زباله و ضایعات،  سد معبر ،دستفروش و وانتی در خیابان، لایروبی جوی ها و انهار، ساخت و ساز غیر مجاز مسکونی، جمع آوری سرشاخه و لکه‌گیری آسفالت کوچه ها بوده است .نگاهی پر درخواست نیز ناحیه ۳ منطقه ۵ ،ناحیه ۷ منطقه ۵، ناحیه ۶ منطقه ۴، ناحیه ۲ منطقه ۱۴ و ناحیه یک منطقه ۱۵ بوده است.

40

بیشترین سهم پاسخگویی در حوزه خدمات شهری  با سهم بالای ۶۵ درصد بوده که موضوعات پر درخواست در این حوزه نظافت معابرو کوچه ،هرس درختان و جمع‌آوری زباله و ضایعات بوده است .

در حوزه فنی و عمرانی نیز بیش از ۱۷ درصد پاسخگویی ها انجام شده که موضوعات پردرخواست ترین حوزه لکه گیری آسفالت  وکوچه ها ،لکه گیری آسفالت خیابان و آسفالت ،نوار حفاری کوچه ها بوده است.

در حوزه شهرسازی و معماری نیز بالای ۱۲ درصد پاسخگویی انجام شده که بیشترین درخواست ها در حوزه آلودگی صوتی، ساخت و سازهای غیر مجاز مسکونی  و تغییر کاربری مسکونی است.

در حوزه حمل و نقل رفع خاموشی و نقص پل عابر مکانیزه و نصب سرعت گیر در خیابان از جمله موارد پردرخواست بوده است. در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز ساماندهی کارتن‌خواب ها ، ساماندهی متکدیان و بزرگسال و ساماندهی گروه متکدیان مواردی بوده که به سامانه نظارتی ۱۳۷ منتقل شده است.

41

از ابتدای آغاز به کار سامانه ۱۳۷، ۱۹ میلیون پیام و ۳۱ میلیون تماس گرفته شده است . در طول مدت دی ماه امسال بیش از ۷۹ هزار درخواست از سوی شهروندان در سامانه های مدیریتی شهر ۱۳۷ دریافت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این تعداد حدود۷.۸ ۸درصد کاهش داشته این کاهش در حوزه خدمات شهری با۱۰.۳ درصد در حوزه فنی و عمران ۲ درصد در حوزه شهرسازی و معماری ۹.۵ درصد و در حوزه اجتماعی و فرهنگی ۱۳.۴ درصد بوده است.در حوزه حمل ونقل و ترافیک با۵. ۴۸   درصد افزایش درخواست داشته است .

42

 

شهروندان تهران در دی ماه سال ۹۹ ،۱۲۰ هزار و ۶۰۵ مرتبه با سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ تماس گرفتن به طور میانگین روزانه دو هزار و 40 مورد  که در ماه  مشابه سال قبل بیش از ۲۶ درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدت تعداد ۷۹ هزار و ۴۳۵ درخواست طرف شهروندان در بانک اطلاعاتی این سامانه ثبت شده است. مقایسه تعداد تماس و درخواست در دی ماه سال نود و نه در می یابیم که بیش از ۶۵ درصد از مجموع تماس‌های شهروندان منجر به ثبت درخواست شده است و باقی اطلاعات تماس ها به قصد کسب اطلاع از موضوعات کاری شهرداری و پیگیری درخواست ها بوده است.

بیش از ۵۳ درصد درخواست‌های این مدت شهروندان انجام و مختومه شده بیش از ۴۵ درصد پیام ها نیز به دلایل مختلفی نظیر تکراری بودن و غیر مرتبط بودن حوزه وظایف شهرداری یا درخواست‌های فراتر از ضوابط و قوانین شهرداری غیر قابل انجام بوده که مختومه شدند.

445

 

48

47

 

 

46

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید