سکه به صدر جدول بازدهی رسید

گام بلند نوسان گیران دلار + نمودار

کدخبر: ۳۹۱۲۱۸
اقتصادنیوز: نوسان گیران دلار و سکه، معاملات اولین روز هفته را قدرتمند آغاز کردند؛ خرید و فروش های اسکناس آمریکایی ورای مرز 24 هزار تومانی کلید خورد و سکه نیز به بالای سطح حساس 10 میلیون و 800 هزار تومانی رسید.
گام بلند نوسان گیران دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در ادامه روز، معامله گران دلار با اطمینان از مرز 24هزار تومانی حمایت کردند و در نهایت نیز توانستند تا ساعت 3 بعدازظهر قیمت را به بالای محدوده 24 هزار و 300 تومان برسانند. در واکنش به افزایش قیمت دلار، سکه امامی هم توانست به کانال 10 میلیون و 900 هزار تومانی نفوذ کند و حدود 3درصد افزایش قیمت را طی یک روز به ثبت برساند. سکه با ثبت این رشد در صدر جدول بازدهی قرار گرفت. در قعر جدول بازدهی نیز بازار سهام قرار گرفت که شاخص کل آن بیش از 3 درصد از ارزش خود را از دست داد.

معنی حباب سکه برای دلار

افزایش قیمت سکه متناسب با رشد قیمت دلار نبود. این موضوع موجب شد که حباب فلز گران بهای داخلی بیشتر شود؛ افزایش حباب سکه از نگاه برخی تحلیل گران به معنای آن است که سکه بازان به ادامه رشد دلار در روز یک شنبه خوشبین هستند. از نگاه تحلیل گران فنی نیز دلار با شکست دو محدوده 24 هزار تومانی و 24 هزار و 200 تومانی، گام بلندی برای رشد بیشتر برداشته است. آنچه می تواند دلار را در جاده نزولی قرار دهد، از دست دادن محدوده 23 هزار و 800 تومانی است.

افزایش اهمیت درهم برای معامله گران داخلی

نوسانات نرخ حواله درهم برای معامله گران ارزی اهمیت زیادی دارد. به گفته برخی از بازیگران باتجربه بازار، معاملات دلار در هرات افغانستان متوقف و کم رمق شده است و در این شرایط، توجه به بازار همسایه یعنی امارات بیشتر می شود. روز گذشته، حواله درهم در ابتدای روز سیر صعودی گرفت ولی در ادامه کمی خریداران عقب نشینی کردند. درهم درانتهای روز توانست مرز 6 هزار و 700 تومانی را حفظ کند. در صورتی که درهم بالای این مرز بماند، دلار می تواند به بالای سطح 24 هزار و 500 تومانی قدم بگذارد.

به نظر می رسد، بازیگران ارزی کمی انتظارات خود را نسبت به اقدامات دولت جدید آمریکا تعدیل کرده اند و همین موضوع موجب شده است که تمایل بیشتری به خرید ارز و سکه داشته باشند.

 

  • بازدهی بازارها 18 بهم 99
  • بازدهی بازارها 18 بهم 99
  • بازدهی بازارها 18 بهم 99
  • بازدهی بازارها 18 بهم 99
  • بازدهی بازارها 18 بهم 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید