نیم سکه در صدر جدول بازدهی قرار گرفت

محدوده خطر در بازار سکه های کوچک + نمودار

کدخبر: ۳۹۰۹۵۶
اقتصادنیوز: در دومین هفته بهمن ماه، سکه های کوچک، تنها گروهی بودند که افزایش قیمت را تجربه کردند.
محدوده خطر در بازار سکه های کوچک + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز نیم سکه توانست در کانال 6 میلیونی پیشروی کند و ربع سکه بالای مرز 4میلیون تومانی قرار گرفت. نیم سکه در هفته ای که گذشت، حدو2.5 درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند و در محدوده6 میلیون و 150 هزار تومان به کار خود پایان داد. ربع سکه نیز با افزایش یک درصدی در محدوده 4 میلیون و 50 هزار تومان قرار گرفت. به گفته فعالان، هفته گذشته به دلیل تقاضای مناسبتی روز مادر، تقاضا برای خرید سکه های خرد در بازار افزایش یافته بود و عرضه کنندگان کمتری نیز در بازار حضور داشتند. این موضوع موجب شد که نیم سکه و ربع سکه با قدرت زیادی افزایش پیدا کنند. گذر بازار از این تقاضای مناسبتی موجب شود که سکه های کوچک در هفته جاری تحت فشار قرار بگیرند. در صورتی که دلار و اونس طلا افزایش خاصی را تجربه نکنند، سکه های کوچک ظرفیت افت زیادی خواهند داشت؛ ‌اگر اونس و دلار صعودی شوند، سرعت رشد نیم سکه و ربع سکه می تواند کمتر از سکه امامی باشد.

افت دسته جمعی بازارها 

هفته گذشته، در بازار سکه امامی، اوضاع بیشتر به کام فروشندگان بود و فلز گران بهای داخلی حتی در انتهای هفته 140 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. دلار نیز در انتهای هفته زیر مرز 24 هزار تومانی قرار گرفت و بازدهی منفی 3 دهم درصدی را تجربه کرد. شدیدترین ریزش هفتگی نیز به بازار سهام تعلق گرفت که شاخص کل آن بیش از 2.8  درصد از ارزش خود را از دست داد. در بازار طلا نیز فشار فروشندگان زیاد بود و این موضوع موجب شد که هر گرم طلای 18 عیار حدود 1.6 درصد افت قیمت را به ثبت برساند. به گفته فعالان، یکی از دلایلی که موجب شد، گرم طلای 18 عیار به محدوده یک میلیون و 60 هزار تومانی ریزش کند، کاهش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. در انتهای هفته، اونس طلا در مقطعی به زیر هزار و 800 دلار رفت و همین مساله موجب شد که فروش های سکه و طلا در بازار داخلی بیشتر شود.

در مجموع می توان گفت درهفته ای که تمام بازارها، از جمله سکه امامی، دلار، طلا و بورس منفی بودند، سکه های کوچک با تقاضای مناسبتی روز مادر توانستند خود را به سطوح بالایی برسانند. عبور از این تقاضا، می تواند زمینه ساز افت بیشتر سکه های کوچک شود.

  • بازدهی بازارها هفته سوم بهمن ماه 1399
  • بازدهی بازارها هفته سوم بهمن ماه 1399
  • بازدهی بازارها هفته سوم بهمن ماه 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید