دلار به صحبت های همتی چه واکنشی نشان می دهد؟

واکنش بازار به وعده دلار 20 هزار تومانی

کدخبر: ۳۸۹۹۱۱
دیشب رئیس کل بانک مرکزی وعده برگشت دلار به قیمت 20 هزار تومان را داد بازار امروز به این وعده چه واکنشی نشان می دهد؟ این گزارش رفتار احتمالی معامله گران را رصد کرده است.
واکنش بازار به وعده دلار 20 هزار تومانی

به گزارش اقتصادنیوز، اگر امروز قیمت دلار بالای سطح 24 هزار و 500 تومانی بسته نشود، احتمال  افت بهای این ارز به وجود خواهد آمد. با این حال، آنچه به احتمال زیاد در ابتدای معاملات روز جاری اهمیت خواهد داشت، واکنش بازار ارز به صحبت های رییس کل بانک مرکزی خواهد بود.


بیشتر بخوانید؛  دمای بازارها در ۱۳ بهمن


 

دیشب، معامله گران کاهشی سعی داشتند، قسمتی از صحبت های رییس کل را برجسته کنند که از امکان تعدیل قیمت دلار به زیر مرز 20 هزار تومانی خبر می داد. این در حالی بود که افزایشی های بازار تاکید داشتند، سیاست گذار در هفته های اخیر افت قیمت دلار را وابسته به آزادسازی منابع بلوکه شده ارزی دانسته است و همتی نیز در صحبت های یک شنبه شب، حداقل اشاره کرد که از سمت کره جنوبی همکاری خاصی برای آزاد سازی پول ایران صورت نگرفته است. با توجه به همین مساله، برخی معامله گران انتظار ادامه رشد قیمت ها را دارند.

یک وعده دلاری با 10 هزار تومان اختلاف

همتی دیشب در حالی وعده برگشت دلار به 20 هزار تومان را داد که حدود دو سال قبل سال قبل در همین برنامه که دیشب شرکت کرده بود وعده دلار ده هزار تومانی را داده بود.

در اسفند 97 وقتی مجری خطاب به همتی گفت:"دلار از ۱۱ هزار رفت ۱۳ هزار و جا خوش کرده همتی به او پاسخ داد:برمیگرده

مجری پرسید چه‌جوری؟همتی جواب داد خودش برمی‌گرده!

اما در 18 فروردین در نشست با رسانه ها گفت: اگرچه بنده گفته ام که دلار ارزان می‌شود، اما هیچ گاه نگفتم که قیمت دلار به ۱۱ هزار تومان می‌رسد.

دلار و سکه پشت خطی

نقطه فروش در بازار ارز

برخی معامله گران ارزی باور دارند، دلار پس از حدود 15 درصد افزایش طی دو هفته اخیر نیاز به یک اصلاح قیمتی دارد. در روزهای اخیر سرعت رشد دلار در کانال 24 هزار تومان نیز کمی کند شد تا برخی از معامله گران از احتمال اشباع خریدها در بازار سخن بگویند. از نگاه آن ها ممکن است در صورتی که دلار امروز تمایل افزایشی خاصی را از خود نشان ندهد، معامله گران به یکباره فروش ارزهای خریداری شده در نرخ های پایین تر را کلید بزنند. در واقع امکان سودگیری در بازار وجود دارد. با این حال، در صورتی که دلار به بالای سطح 24 هزار و 500 تومانی برود، نوسان گیران آماده هستند که خریدهای خود را به قصد پرواز تا محدوده 25 هزار و 200 تومان بالا ببرند. بازار در زمانه ای قرار دارد که کسی اصرار ندارد حتما فروشنده یا خریدار باشد؛ همه آماده هستند  که به سرعت موقعیت معاملاتی خود را تغییر دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید