پول آمریکا به کانال 24 هزار تومانی رفت

تاخت و تاز قیمت دلار در معاملات پشت خطی

کدخبر: ۳۸۹۴۲۲
اقتصاد نیوز: معاملات پشت خطی مجددا خاصیت سیگنال دهی را پیدا کرده، از این رو انتظار می رود قیمت دلار یک کانال بالا رود.
تاخت و تاز قیمت دلار در معاملات پشت خطی

به گزارش اقتصادنیوز، امروز دلار معاملات خود را به احتمال زیاد بالای مرز 24هزار تومانی آغاز خواهد کرد؛ علت چیست؟ افزایش خریدها در معاملات پشت خطی روز جمعه؛ نوسان گیران در انتهای روز جمعه هر یک دلار را در محدوده 24 هزار و 600تومانی خریداری می کردند.

 

بازگشت به برجام شرطی شد

در حالی که عده ای از معامله گران امیدوار بودند، شماری از تحریم ها در همین سال 1400برداشته و بخشی از دارایی های ارزی بلوکه شده ایران، آزاد شود،‌ صحبت های جدید مقام های آمریکایی و اروپایی، نگاه آن ها نسبت به وقایع آتی را تغییر داده است. در شرایط فعلی، به نظر می رسد که معامله گران تمایل به فروش یکباره ارز خود ندارند و ترجیح می دهند، تا زمانی که مذاکرات احتمالی صورت نگرفته است، بی گدار در موقعیت فروش قرار نگیرند. از نگاه بازیگران ارزی، آمریکا برای بازگشت به برجام شرط گذاشته است و این مساله، کار را برای کاهش تنش ها دشوار می کند.

دلار و سکه پشت خطی

خروج از کنج کاهشی

به باور تحلیل گران فنی تا زمانی که دلار بالای محدوده 23 هزار و 200 تومان قرار دارد، شانس بالا رفتن قیمت در بازار ارز بسیار زیاد است. در صورت شکست محدوده 23 هزار و 800 تومانی، محدوده 24 هزار و 200 تومانی در دسترس قرارخواهد گرفت. نقاط مقاومتی بعدی کانال 25 هزار تومانی و محدوده 26 هزار و 600 تومانی است. در شرایط فعلی، با وجود افزایشی شدن روند دلار، کمتر کسی تمایل دارد که اقدام به خریدهای بلندمدت کند و منتظر فروش بالای محدوده 26 هزار تومان شود.

معامله گران ترجیح می دهند پله پله حرکت کنند؛ اگر قیمت بالای 25 هزار تومان رفت، بار دیگر خریدار می شوند و در صورت افت از آن محدوده، فروشنده خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید