رمز ماندگاری در بازار ارز

کف و سقف جدید قیمت دلار در آخر هفته

کدخبر: ۳۸۹۰۳۱
اقتصادنیوز: دامنه نوسان قیمت دلار در بازار ارز به 1400 تومان رسیده و کف آن در کانال 22 هزار تومان قرار دارد. شواهد نشان می دهد سقف قیمت دلار نیز فعلا 24 هزار و 200 تومان است.
کف و سقف جدید قیمت دلار در آخر هفته

به گزارش اقتصادنیوز، بازیگران با تجربه بازار باور دارند، در روزهایی که شدت نوسانات دلار بالاست، بهتر است که معامله گران 50 درصد «نقد» و 50 درصد دیگر روی «مال» باشند. مقصود آن ها این است که اگر بازار به یکباره دچار ریزش شدیدی‌ شد، معامله گر نقدینگی کافی در اختیار داشته باشد که اقدام به خرید در نرخ های پایین کند و در صورتی که قیمت یکباره رشد کرد، ارزی برای فروش در بازار و کسب سود از افزایش قیمت داشته باشد.

چنین سیستم رفتاری به معامله گران کمک می کند که از ضررهای سنگین جلوگیری کنند و به احتمال زیاد مقدار معقولی سود نیز به دست بیاورند. معامله گران بازار می گویند، احتیاط، رمز ماندگاری در بازار است؛ پس بهتر است که در کنار نقدینگی کافی، مقداری ارز نیز به همراه داشته باشند. چنین رفتار احتیاطی در روزهایی به کمک معامله گران می آید که جهت قیمت مشخص نیست و هر خبری می تواند قیمت را در سمت و سوی متفاوتی قرار دهد.

N2 (68)

عامل خروج باتجربه ها از بازار دلار

در شرایط فعلی بازار ارز، رفت و برگشت قیمتی به اندازه ای بالاست که معامله گران با تجربه حضور فعالی در خرید و فروش ها ندارند و قیمت بیشتر تحت تاثیر رفتارهای نوسان گیران است. افزایش فعالیت نوسان گیران در روزهای اخیر و استفاده از چاشنی اخبار موجب شده است که دلار در دامنه ای هزار و 400 تومانی نوسان کند.

کف قیمت از یک سو محدوده 22 هزار و 800 تومان بوده و سقف قیمت به حوالی 24 هزار و 200 تومان رسیده است. دیشب دلار در معاملات پشت خطی برای لحظاتی سطح 23 هزار و 400 تومانی را از دست داد ولی در انتهای معاملات توانست خود را به بالای 23 هزار و 600 تومان بازگرداند.

اگر امروز یک بار دیگر دلار به بالای محدوده 23 هزار و 800 تومانی برود، شانس فتح دوباره قله 24 هزار تومانی بسیار بالا خواهد رفت. دلار برای کاهشی شدن این بار نیاز دارد که از محدوده 22 هزار و 800 تومانی پایین تر برود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید