تعدیل قیمت در دو منطقه محبوب پایتخت

عرضه نوسازها در مناطق پر معامله تهران

کدخبر: ۳۸۸۱۷۲
اقتصادنیوز : مناطق 4 و 5 دو منطقه محبوب خریداران مسکن هستند که فایل های نوساز در میان فایل های پیشنهادی فروش این مناطق بیش از سایر مناطق شهر تهران در آنها به چشم می آید .
عرضه نوسازها در مناطق پر معامله تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، مطابق با آمار رسمی سهم دو منطقه 4 و 5 از  معاملات خرید و فروش آپارتمان های مسکونی بیش از سایر مناطق است و  محبوب ترین مناطق در میان خریداران مصرفی مسکن برای خرید خانه این دو منطقه هستند.

حکیمیه، شمیران نو، نارمک، سراج، فرجام هنگام، هروی، شمس آباد، مجیدیه، مهران، شیان، لویزان، قنات، کوثر، تهرانپارس، بلوار پروین شاخص ترین محله های منطقه 4 و  پونک، باغ فیض، جنت آباد، حصارک، شهرک کوهسار، شهرک نفت، شهرک پرواز، شهرک آپادانا، شهرک اکباتان، کوی بیمه، سازمان برنامه، ارمکی، شهر زیبا، شهران، شاهین، بلوار فردوس، بلوار آیت الله کاشانی محلات منطقه 5 محسوب می شوند.

جذابیت های منطقه 4 برای خریداران 

منطقه ۴ با گستره دید دامنه‌های البرز و فضاهای سبز گسترده در داخل این منطقه، یکی از سرسبزترین مناطق تهران محسوب می‌شود. دره‌های سد لار، لتیان و دره‌های سرسبز فشم، اوشان و میگون و مناطق ورزشی تفریحی دربندسر ، شمشک و آبعلی در این منطقه واقع شده‌اند و به جذابیت‌های این منطقه افزوده‌اند.

محله تهرانپارس غربی یکی از محله های محبوب این منطقه است، این محله چشم‌انداز‌های طبیعی به شمال و شرق تهران دارد و دارای آب و هوای مطلوبی است.  میانگین قیمت خرید آپارتمان در محدوده تهرانپارس غربی اندکی گرانتر از سایر محله های تهرانپارس است. شمس آباد دیگر محله منطقه چهار است که آپارتمان نوساز با قیمت بالاتری نسبت به سایر محله های منطقه چهار در آن خرید و فروش می شود.

این منطقه رکورد دار فروش ملک است 

منطقه 5 تهران مدت هاست رکورد بیشترین ثبت ماهانه معاملات مسکن را به خود اختصاص داده است، مخاطبان مسکن در منطقه ۵ اکثرا قشر با درآمد متوسط هستند درواقع بیشتر آنها زوج های جوان بدون فرزند یا حداکثر دارای یک فرزند هستند. به همین دلیل در این منطقه تقاضا برای خانه‌هایی با متراژ پایین بیشتر از متراژهای بالاست.

ویژگی دیگر این منطقه دور بودن از گسل‌های اصلی و فعال زمین‌شناسی در شهر تهران است. با توجه به بالا رفتن نگرانی‌ها دربارۀ زلزلۀ تهران، تمایل افراد به سکونت در این منطقه بیشتر شده است.

خانه‌ها و آپارتمان‌های منطقه ۵ تهران به صورت میانگین سن کم تری نسبت به سایر مناطق دارد و کمتر بین آن‌ها مجتمعی با عمر بالا پیدا می‌شود. ضمن آنکه به نظر می رسد اصول شهرسازی در این منطقه بیشتر از مناطق مرکزی و شرقی رعایت شده است.  

بررسی فایل های پیشنهادی برای فروش در این منطقه نشان می دهد تعداد فایل های نوساز در این مناطق نسبت به ماه های گذشته افزایش داشته است. در میان فایل های پیشنهادی برای فروش برخی از فروشندگان پیشنهادهای بالایی را مطرح می کنند. مشاوران املاک این نوع مالکان را فروشندگان به اصطلاح «شکم سیر» توصیف می کنند که عجله ای برای فروش ندارند. اما تعداد فایل های قیمت واقعی افزایش داشته و تقریبا به فایلی که کم تر از نرخ میانگین منطقه پیشنهاد قیمت داده باشد بر نمی خوریم. برخی واسطه گران می گویند فایل های واقعی که به قیمت میانگین منطقه نزدیک هستند زیاد شده و انحراف از قیمت میانگین کاهش یافته است.

دلایل افزایش عرضه نوسازها

یکی از دلایل افزایش عرضه نوسازها در بازار کاهش امید به افزایش بیشتر قیمت ملک در پایتخت است. سازندگانی که امیدوار بودند املاک خود را در ماه های آتی با قیمت بیشتر بفروشند با فروکش کردن التهاب در بازار ها ترجیح دادند به دپوی املاک خاتمه داده و وارد بازار شوند. از نگاه تحلیل گران یکی از عواملی که موجب افزایش قیمت مسکن به صورت نمایی می شود تقاضای سرمایه ای است. در این حالت برخی عرضه کنندگان مسکن که توان مالی بالاتری دارند به امید بازدهی بیشتر املاک خود را از بازار خارج می کنند. اما از نیمه دوم آبان به بعد و با کاهش قیمت متوسط در بازار عرضه واحدهای نوساز به تدریج زیاد شده است. این عرضه نشانه ای از کاهش انتظارات تورمی در بازار ملک است.

درجدول زیر لیست خانه های نوساز در منطقه 4 و 5 را می خوانید :

J11 (4)

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید