اسکناس آمریکایی حریف سطح 23800 تومان نشد

توصیه جدید به معامله گران دلار /سبک معامله تا انتخابات 1400

کدخبر: ۳۸۸۲۸۳
اقتصاد نیوز: معامله گران تا انتخابات ریاست جمهوری ایران در بازار ارز چگونه معامله کنند؟ پیران بازار به این سئوال پاسخ داده اند
توصیه جدید به معامله گران دلار /سبک معامله تا انتخابات 1400

به گزارش اقتصادنیوز، حجم معاملات دلار را تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 کاهش دهید؛ این مهم ترین توصیه ای است که در روزهای اخیر، بازیگران با تجربه بازار بر آن تاکید می کنند. از نگاه این دسته از معامله گران، ممکن است طی ماه های آتی بخشی از منابع ارزی ایران آزاد و از این منابع، برای پایین آوردن قیمت دلار استفاده شود.

به باور آن ها، زمانی که چنین ریسکی در بازار وجود دارد، نباید ریسک زیادی برای معامله دلار انجام داد. با این حال، دسته دیگری از بازیگران ارزی اعتقاد دارند که هر چقدر از آغاز فعالیت دولت بایدن بگذرد و مذاکره ای بین ایران و آمریکا صورت نگیرد، سمت و سوی انتظارات تغییر خواهد کرد و سفته بازان به تدریج به بازار بازخواهند گشت.

آنها باور دارند، بهتر است معامله گران میان مدت کار در صورت برگشت دلار به محدوده های 21 الی 22 هزار تومانی، بخشی از خریدهای خود را انجام دهند. این دیدگاه در حالی مطرح می شود که با تجربه های بازار، انتظار ارزپاشی مقطعی قبل از انتخابات ایران را دارند و برگشت دلار به زیر 20 هزار تومان را انتظار می کشند.

دلار و سکه پشت خطی

روزهای خنثی در بازار ارز

در روزهای اخیر، بازار بعضا نشانه های افزایشی را جدی گرفته است و گاهی اوقات نیز با کاهشی ها همراه شده است. با این حال، این نوسانات هنوز سیگنال مشخصی به بازار برای حرکت آتی دلار ارسال نکرده اند. بازار در شرایط کنونی، به مرز 23 هزار و 800 تومانی برای صعود حساس است و در برابر نزول به زیر کانال 21 هزار تومانی نیز مقاومت می کند.

هر کدام از این محدوده ها شکسته شوند، آینده انتظاری قیمت دلار را تا حدی تاثیر قرار خواهند داد.  روز یک شنبه اسکناس آمریکایی نتوانست به بالای محدوده 23 هزار و 800 تومان برود، اتفاقی که مطابق با انتظارات بود. امروز بازار تعیین می کند که می تواند وارد فاز صعود جدی شود یا بار دیگر به سوی نرخ های پایین تر قدم برخواهد داشت. در بازار درهم نیز فعلا دو نقطه 6 هزار و 500 و 5 هزار و 800 تومان از اهمیت زیادی برخوردارند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید