اقتصادنیوز بررسی کرد؛

جهش قیمتی جدید در انتظار بازار خودرو؟ + جدول

کدخبر: ۳۸۸۲۰۴
اقتصادنیوز: با رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پس از چند هفته افت قیمت در بازار خودرو؛ روند بازار تغییر کرده است و محصولات پرطرفدار ایران خودرو و سایپا در دور روز اخیر شاهد افزایش قیمتی بوده‌اند.
جهش قیمتی جدید در انتظار بازار خودرو؟ + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که طی دو روز اخیر بازار رشد تا 4 میلیون تومانی  را نیز تجربه کرده است. هرچند رشد قیمت در برخی خودرو در بازار هنوز چشمگیر نیست، اما برخی از فعالان بازار خودرو همین رشد اندک را نشانه بازگشت دوباره قیمت‌ها می دانند و معتقدند روند دو روز اخیر می تواند تداوم داشته باشد.

تغییر مسیر بازار خودرو در حالی شکل گرفته که همزمان با تغییر پی در پی کانال دلار فعالان بازار خودرو اواخر هفته گذشته پیش بینی کرده بودند که در صورت بالارفتن قیمت دلار شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.

دلایل رشد بازار خودرو

اما چه عواملی باعث شده تا بازار خودرو شکل صعودی به خود بگیرد؛ فعالان بازار خودرو معتقدند عوامل مختلفی می توانند به بازار خودرو سمت و سو دهد، در این خصوص می توان به دو عامل اشاره کرد:

1-رشد قیمت در بازارهای رقیب مانند دلار یکی از دلایلی است که فعالان بازار خودرو صعودی شدن بازار را به آن نسبت می‌دهند، نوسان صعودی دلار در یکی دو روز گذشته بر سایر بازارها نیز اثرگذار گذاشته و موجب شده تا شاهد رشد قیمت در بازار خودرو نیز باشیم.

2-عامل بعدی که فعالان اقتصادی به آن اشاره می کنند به تعدیل هیجان در بازار خودرو باز می‌گردد، عاملی که موجب شده تا بازار به سمت افزایش قیمت حرکت کند.

بیشترین رشد قیمت

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که از میان پنج محصول پرطرفدار دو شرکت ایران خودرو و سایپا بالاترین رشد قیمت در دو روز گذشته به پژو 206 تیپ دو رسیده و این خودرو افزایش 4 میلیونی قیمت را نسبت به آخرین روز هفته گذشته ثبت کرده است.

سایر محصولات این دو شرکت نیز رشد بین یک تا دو میلیون تومان نسبت به آخر هفته داشته اند.  

Untitled-28 (1)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید