کف موقت در بازار فلز گران بهای داخلی

ملاقات دوباره سکه با مرز حساس

کدخبر: ۳۸۸۰۴۵
اقتصاد نیوز: سکه برای آنکه بتواند روند صعودی بگیرد نیاز به عبور از یک مرز قیمتی دارد. مرزی که امروز با آن ملاقات خواهد کرد.
ملاقات دوباره سکه با مرز حساس

به گزارش اقتصادنیوز، سکه در هفته گذشته نتوانست بالای سد 10 میلیون و 500 هزار تومانی باقی بماند. روز شنبه، معامله گران با احتیاط در خرید و فروش های پشت خطی، قیمت این فلز گران بها را بار دیگر به بالای مرز یاد شده بردند.

در نتیجه به احتمال زیاد در ابتدای روز یک شنبه یک بار دیگر، معامله گران مرز 10 میلیون و 500 هزار تومانی را ملاقات خواهند کرد. آن ها در صورتی که بتوانند، سقف قیمت را بالاتر ببرند، انتظارات افزایشی را شدت خواهند داد. با این حال، برگشت دلار به محدوده 10 میلیون و 400 هزار تومانی می تواند زمینه ساز نزول این فلز گران بها تا محدوده 10 میلیون و 100 هزار تومانی شود، نقطه ای که در بازار روز شنبه کف بازار بود.

حباب سکه

سکه در روز یک شنبه تنها به عامل تاثیرگذار دلار چشم خواهد دوخت و در صورتی که اسکناس آمریکایی مرز 23 هزار تومانی را از دست دهد، سکه بازان فروشنده خواهند شد.

دلار و سکه پشت خطی

دو اتفاق امیدوار کننده برای افزایشی های سکه

ارزش واقعی سکه در روز شنبه به بالای مرز 10 میلیون تومانی صعود کرد. این موضوع موجب شد که کمی انتظارات افزایشی در بازار تقویت شود. در کنار این، سکه در روز شنبه با احتیاط و آرامش به سوی نرخ های بالاتر آمد، امری که نشان می داد بازار هیجانی نیست و با استفاده از متغیرهای اثرگذاری چون صعود دلار، خود را در مسیر افزایشی قرار داد. هیجانی نبودن بازار سکه از بررسی حباب این بازار نیز مشخص بود. در ابتدای هفته، حباب سکه به محدوده 3 درصدی رفت، حال آنکه در روز پنج شنبه فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن به نزدیک 5 درصد می رسید. البته در همین شرایط نیز سکه تنها با دلار 24 هزار تومانی، با فرض ثبات اونس، حباب صفر را تجربه خواهد کرد.

حباب سکه

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید