ارزش صف‌های خرید 40 درصد افزایش یافت؛

بالاترین رشد بازار سهام در 2 ماه اخیر

کدخبر: ۳۸۷۹۴۸
اقتصادنیوز: در پایان معاملات امروز شاخص کل به سطح یک میلیون و 222 هزار واحد رسید تا رشد 38 هزار واحدی را ثبت کند که بالاترین رقم رشد شاخص در 37 روز کاری گذشته از 10 آذرماه به این سو است.
بالاترین رشد بازار سهام در 2 ماه اخیر

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه شاخص های تابلوی بورس سبزپوش شد تا بورس هفته را صعوی آغاز کند.

رکورد رشد شاخص

از ابتدای معاملات امروز، شاخص کل بورس روندی صعودی پیدا کرد و در 10 دقیقه ابتدایی 19 هزار واحد رشد کرد و وارد کانال 1.2 میلیون واحدی شد. در پایان معاملات شاخص کل به سطح یک میلیون و 222 هزار واحد رسید تا رشد 38 هزار واحدی را ثبت کند که بالاترین رقم رشد شاخص در 37 روز کاری گذشته از 10 آذرماه به این سو است.

شاخص کل هم‌وزن نیز 7 هزار و 252 واحد بالا آمد و در رقم 440 هزار و 383 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 437 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 447 واحد رسید.  

رشد قیمت 72 درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 356 نماد رشد قیمت داشتند که 261 نماد بورسی و 95 نماد فرابورسی بودند. همچنین 118 نماد کاهش قیمت داشتند که 76 نماد بورسی و 42 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 72 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 24 درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی 

امروز برای دومین روز کاری متوالی شاهد ورود پول حقیقی بودیم. امروز 892 میلیارد تومان پول‌ حقیقی به بورس وارد شد. بیشترین ورود پول حقیقی را صندوق سرمایه‌گذاری آوای معیار (آوا) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن بیش از 84 میلیارد تومان بود. پس از آوا، کساوه (صنایع کاشی و سرامیک سینا) و آگاس (صندوق سرمایه‌گذاری هستی بخش آگاه) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

امروز در سمت تقاضا، 84 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 16 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 87 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 13 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

لیدرهای بازار

در معاملات اولین روز هفته ‌پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان)، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) نمادهای سبزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

افت ارزش معاملات کل

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 926 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهار‌شنبه 48 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 1.6 درصد رشد یافت و به رقم 9 هزار و 966 میلیارد تومان رسید.

آمار معاملات 4 بهمن

رشد تقاضای بازار

در پایان معاملات روز شنبه ارزش صف‌های خرید 40 درصد افزایش یافت و به رقم 2 هزار و 691 میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش صف‌های فروش نیز 12 درصد کاهش یافت و 909 میلیارد تومان شد. امروز برای دومین روز کاری شاهد ایجاد مازاد تقاضا در بازار بودیم، ارزش مازاد تقاضا به هزار و 782 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در 19 روز کاری گذشته از 6 دی به این سو است.

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 284 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شپنا (پالایش نفت اصفهان)، سپیدار (سپیدار سیستم آسیا) و شتران (الایش نفت تهران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز به نماد کدما (شرکت معدنی دماوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 77 میلیارد تومانی داشت. پس از کدما، گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و خموتور (شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران) بیشترین صف فروش را داشتند. 

ذوب آهن در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز شنبه شرکت ذوب آهن اصفهان بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 188 میلیارد تومان بود. 

پس از ذوب آةن، شرکت باما بیشترین ارزش معاملات را داشت و پست بانک رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و پتروشیمی بوعلی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

برترین‌های جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، شرکت بهساز کاشانه تهران با تعداد 432 میلیون و 843 هزار و 542 سهم در صدر قرار گرفته است. ذوب آهن در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به بیمه آسیا تعلق داشت. شرکت‌های ایران ترانسفو و توسعه و عمران امید نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صعود شاخص تا کجا ادامه دارد ؟

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید