عمارت اقدسیه چند فروش رفت؟ +جدول

قیمت آپارتمان در محدوده خانه شهرداران تهران

کدخبر: ۳۸۷۲۴۶
سرانجام خانه شهرداران به فروش رفت. خانه ای که مدیران شهری معتقد بودند ارزش تاریخی و میراثی ندارد و بیشتر عمارتی لوکس است . شنیده می شود این ملک قدیمی حدود متری 180 میلیون تومان فروخته شده است.
قیمت آپارتمان در محدوده خانه شهرداران تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، اسفند ماه سال گذشته اعضای شورای شهر تهران به فروش عمارت اقدیسه معروف به خانه شهرداران رای دادند . خانه ای که  گفته می شود حدود 700 متر زیر بنا دارد . مدیران فعلی شهرداری تهران این بنا را به استناد پایان کار صادر شده  بنایی مربوط به دهه هفتاد می دانند . اما مدیران گذشته شهر قدمت عمارت اقدسیه را به پهلوی دوم  نسبت می دادند و فضای داخلی آن را هم  به فضاهای خانه‌های قاجاری نزدیک تر می دانستند . 

نرده‌های این عمارت هم فرم خانه‌های سلطنتی قدیم را دارد  که همه از یک فرم نرده استفاده می‌کردند و نشانه‌ای برای خانه بوده که یکی از وابستگان دربار در این خانه سکونت دارد.

عمارتی که در نخستین فیلم انتخاباتی شهرداری که رئیس جمهور شد نیز آمده بود  آنجا که می‌گوید در قصر شهرداران سکنی نگزیده اما پیش از او ملک مدنی نیز حاضر نشد در خانه شهرداران تهران زندگی کند .

29

مدتی این عمارت در اختیار سازمان فرهنگی هنری قرار گرفته و تحت مدیریت یکی از هنرمندان (شهره لرستانی) به خانه هنر تبدیل شده و محلی برای گردهمایی هنرمندان پیشکسوت بود. مدتی نیز به دبیرخانه فیلم شهر تبدیل می‌شود تا زمانی که تصمیم می‌گیرند این عمارت را به مکانی برای ملاقات‌های خارجی مدیران شهری تبدیل کنند.

عمارتی که میزبان خارجی ها شد

حتی بخشی از خانه تبدیل به مهمانسرایی برای میهمانان ویژه و خارجی می‌شود. آنها که از تاریخ این خانه اطلاع دارند می‌گویند گاهی پروفسور سمیعی که به تهران می‌آمد شهرداری در این خانه از وی میزبانی می‌کرد اما بیشتر محل گفتگوهای مدیران شهری با میهمانان خارجی بوده است. این عمارت حدود ۵۰۰ متر زیربنا دارد با حیاط نزدیک به ۲۰۰ متر و زیرزمینی که مجهز به وسایل ورزشی است. در طبقه اول آن می‌توان یک اجتماع ۴۰ نفره را میزبانی کرد.

آینه کاری‌ها و گچ کاری‌های ویژه این عمارت که روح صفوی دارد، از جمله ویژگی‌های به یاد ماندنی خانه است. گفته می‌شود فرش‌های این خانه برای همین عمارت بافته شده بود که یکی از همین فرش‌ها زمانی که عمارت متعلق به سازمان فرهنگی هنری بوده به موزه امام علی (ع) منتقل شده است.

مدت‌ها مشخص نبود این خانه متعلق به شهرداری تهران است اما از زمانی که به محلی برای میزبانی میهمانان خارجی تبدیل شد تابلوی عمارت گلستان با آرم شهرداری در بیرون شهرداری نصب شد.

 سایت های میراثی درباره مالک این بنا نوشته اند که  محمد ظهیری در سال 1348 خانه‌ای قدیمی را در اقدسیه تهران، گلستان نبش بن بست رز خریداری و این خانه 1200 متری را در اوایل دهه 40 با تزئینات فراوان و منحصربه‌فرد بنا می‌کند. می‌گویند این خانه پس از انقلاب مصادره می‌شود اما برخی می‌گویند؛ قبل از حوادث انقلاب خانه به خانمی به نام لیلا فریدی منتقل شده است (طبق اسناد در سال 1353)

30

لیلا فریدی طبق اسناد این ملک را در سال 1379 به شهرداری تهران واگذار می‌کند ( البته قبل از این انتقال این خانه به عنوان محل اسکان شهرداران تهران انتخاب می‌شود) و این خانه می‌شود خانه و محل اقامت شهرداران تهران  .

شهرداری تهران انگیزه فروش این عمارت را بی استفاده بودن آن برای شهرداری  و هزینه 25 میلیونی نگهداری آن عنوان کرده بودند . قرار بود از محل فروش این عمارت پروژه بلدیه تکمیل شود .

26

  گفته می شود بیش از 150 میلیارد تومان  این خانه به فروش رفته است . اگر ارزش های این خانه را نادیده بگیریم و تنها زمین آن را معیاری برای محاسبه قیمت در نظر بگیریم معامله خوبی برای شهرداری رقم خورده است . قیمت زمین در محله اقدیسه از متری 130 میلیون تومان محاسبه می شود تا 230 میلیون تومان .

قیمت آپارتمان در محدوده عمارت اقدسیه

به گفته یکی از مشاوران املاک در این محدوده قیمت آپارتمان از متری 53 میلیون تومان پیشنهاد شده است تا 150 میلیون تومان . بستگی به نوع آپارتمانی دارد که برای فروش گذاشته شده است .

22

به گفته این مشاور املاک قیمت بیشتر آپارتمان های لوکس در محله اقدسیه از متری 90 میلیون تومان آغاز می شود و بنا به متریال و امکانات بنا به 150 میلیون تومان هم می رسد .قیمت زمین هم بر اساس موقعیت ملک و کاربری آن از متری 130تا 230 میلیون تومان در نوسان است .

بررسی فایل های فروش خانه های بزرگ مقیاس در اقدسیه نشان می دهد کم تر پیشنهاد قیمتی برای آنها وجود دارد . به گفته یکی از مشاوران املاک ،عدم درج قیمت نه به دلیل محدودیت بلکه بیشتر برای تفاوت قیمتی است که این نوع بناها با سایر بناهای مشابه دارند .

املاک لوکسی که معمارانی امضادار دارند

به گفته این مشاور املاک آپاتمان های بالای 250 متر معمولا املاک لوکسی هستند که سازنده های معروف و امضا داری آنها را ساخته اند بنابراین برای آن که تفاوت قیمت با سایر املاک برای خریداران ابهام زا نشود مشاوران املاک از درج قیمت خوددداری می کنند .

21

یکی دیگر از مشاوران املاک این منطقه نیز می گوید : به دلیل نوسات قیمت از درج قیمت در آگهی ها خود داری می کنیم تا خریداران دچار بدبینی نشوند . به گفته او درماه های اخیر در محله اقدسیه دچار ریزش معامله بوده ایم اما قیمت ها کاهش پیدا نکرده است .

لیست پیشنهادی قیمت برخی آپارتمان ها و ویلاهای کلنگی در محله اقدسیه

مسکن

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید