بازار سکه در آخرین روز ترامپ

سوخت گیری سکه برای صعود

کدخبر: ۳۸۷۱۷۰
شواهد نشان می دهد قیمت سکه امروز انگیزه برای صعود دارد اما این صعود تا کجا خواهد بود؟
سوخت گیری سکه برای صعود

به گزارش اقتصادنیوز، سکه در معاملات پشت خطی روز سه شنبه نشان داد که قصد دارد، صعود بیشتر قیمتی را آزمون کند. فلز گران بهای داخلی در معاملات اعتباری دیشب تا محدوده 10 میلیون و 300 هزار تومانی نیز بالا رفت. به باور تحلیل گران فنی، رشد سکه بی توجه به متغیرهای بنیادی دلار و طلا را از دو زاویه دید می توان تفسیر کرد.

 در زاویه دید اول،  سکه بازان تصور می کنند، قیمت دلار یا اونس طلا طی روزهای آتی افزایش معناداری را تجربه خواهد کرد، در نتیجه از الان به استقبال صعود قیمت ها رفته اند. از زاویه دید دوم می توان گفت، سکه بازان تصور می کنند، دوران صعود فلز گران بهای داخلی به اتمام رسیده است، ولی باور دارند، بهتر است تمام تلاش خود را بکنند که سکه های خود را در قیمت های بالاتر به فروش برسانند. اگر این نگاه به واقعیت نزدیک باشد، سکه ممکن است در ابتدای روز چهارشنبه گران شود، ولی در پایان روز حرکت به سوی کف های قبلی را آغاز کند.

حباب سکه

البته عده زیادی نیز باور دارند، بازار صبر خواهد کرد تا سخنرانی بایدن و صحبت های احتمالی او درباره ایران را بشنود. از نگاه این عده، بازار پس از این صحبت هاست که تصمیم می گیرد خریدار یا فروشنده شود.  

حباب سکه

چرا رشد سکه حمایت بنیادی ندارد؟

دیروز حباب سکه به نزدیک 7 درصد رسید، این در حالی است که یک هفته قبل، فاصله ارزش ذاتی با قیمت بازاری فلز گران بهای داخلی به محدوده یک درصدی نیز رسیده بود. این موضوع نشان می دهد که رشد اخیر فلز گران بهای داخلی از سوی عامل اونس طلا یا دلار حمایت خاصی نشده است و بازار تنها بر مبنای انتظارات یا مقاومت خود در معاملات پشت خطی به بالای 10 میلیون و 300 هزار تومان رفت. سکه در صورتی می تواند به افزایش خود ادامه دهد که در روز جاری، دلار به نوسانات خود بالای کانال 22 هزار تومانی ادامه دهد.

دلار و سکه پشت خطی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید