خریداران مسکن دست نگه داشته اند+جدول

آپارتمان‌های میانسال محبوب شدند

کدخبر: ۳۸۶۷۹۵
گرچه تقاضاهای بازار مسکن در شهر تهران به سمت خرید و فروش آپارتمان‌های میان‌سال گرایش پیدا کرده است اما فضای کلی حاکم بر بازار مسکن حکایت از آن دارد که خریداران مسکن فعلا دست نگه داشته اند.
آپارتمان‌های میانسال محبوب شدند

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از مناطق مختلف بازار مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد بازار املاک میان‌سال نسبت به املاک نوساز داغ‌تر است. یکی از مهمترین عوامل آن به گفته مشاوران بنگاه‌های معاملات ملکی جهش قیمت مسکن طی چند سال گذشته است که قدرت خرید خانوار را کاهش داده است.

حرکت به سمت خرید خانه های میانسال

در این بین بسیاری از مشاوران املاک بر این باورند از زمان رشد افسارگیسخته قیمت مسکن در حدود سه سال گذشته بسیاری از متقاضیان خرید واحدهای نوساز به واسطه این افزایش قیمت تغییر نظر دادند و به دلیل اینکه بودجه آنها دیگر نمی‌تواند خرید ملک نوساز را پوشش دهد، در جهت خرید واحدهای میان‌سال تغییر نظر دادند.

همینطور ببینید : سر انجام افزایش وام خرید مسکن

به گفته برخی از مشاوران املاک در مناطق پرتقاضا و پرمعامله مانند مناطق 4 و 5، هر چند در حال حاضر به طور کلی بازار مسکن در رکود به سر می برد اما در همین بازار هم تقاضا برای واحدهای نوساز به ندرت وجود دارد و بخش قابل توجهی از تقاضا برای واحدهای مسکونی میان‌سال است.

بیشترین خرید و فروش ملک در کدام مناطق تهران بود؟

مناطق 4 و 5 به صورت سنتی پرمعامله ترین مناطق شهری تهران هستند به طوریکه حتی بر اساس جدیدترین آمار رسمی از بانک مرکزی نشان می دهد این دو منطقه به ترتیب با ثبت 202 و 324 معامله بیشترین خرید و فروش را طبق معمول در آذرماه نسبت به سایر مناطق بیست و دوگانه پایتخت به خود اختصاص داده اند.

خریداران مسکن دست نگه داشته اند

در همین زمینه تحقیقات میدانی نیز حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از متقاضیان خرید مسکن به واسطه کاهش نسبی قیمت مسکن طی ماه گذشته فعلا به امید تداوم کاهش قیمت در این بازار دست نگه داشتند.

در عین حال به اعتقاد برخی کارشناسان، بازار مسکن وارد یک دوره تثبیت قیمت ها شده که در سال آینده این شرایط ادامه خواهد داشت.

مسکن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید