در جستجوی کف نرخ ارز؛

مچ اندازی 20 و 21 برای دلار

کدخبر: ۳۸۶۹۱۱
بازار ارز امروز با دنده سنگین حرکت خواهد کرد. معامله گران افزایشی گوشه چشمی به 21 دارند و کاهشی ها به دنبال ملاقات با قیمت 20 هستند.
مچ اندازی 20 و 21 برای دلار

به گزارش اقتصادنیوز، «تا از پایان روند نزولی اطمینان پیدا نکردید، وارد بازار نشوید». جمله ای که این روزها از زبان با تجربه های بازار بارها تکرار شده است. به نظر می رسد، معامله گران حرفه ای از برگشت قیمتی تا حدی اطمینان دارند، ولی نمی خواهند بر روی کف قیمت دلار قمار کنند. آن ها کمین کرده اند تا زمانی وارد بازار شوند که قیمت تغییر جهت داده است و می خواهند، کمی بالاتر از نقطه کف خریدهای خود را کلید بزنند. در واقع این دسته از معامله گران نمی خواهند ریسک زیادی کنند، تماشاچی اتفاقات بازار هستند و تا زمانی که می بینند، دلار به راحتی از سطوح حمایتی پایین می رود، اقدام به خرید نمی کنند.

 به نظر می رسد تثبیت یک یا دو ساعته بالای هر سطح حمایتی موجب شود که آن ها با احتیاط پله اول خریدهای خود را کلید بزنند؛ بخش زیادی از معامله گران نیز در روزهای اخیر اقدام به فروش کرده اند، به امید آنکه دلار را زیر 20 هزار تومان ملاقات کنند.

دلار پشت خطی

4 نقطه حیاتی در دو بازار

تحلیل گران فنی باور دارند، اگر امروز دلار حمایت 20 هزار و 800 تومانی را از دست بدهد، یکراست به سوی مرز 20 هزار تومانی هجوم خواهد برد و حمایت مهم بعدی محدوده 19 هزار و 200 تومانی خواهد بود. با این حال، برخی از فعالان اعتقاد دارند، بازار ارز دیگر بیشتر از این نزول نخواهد کرد؛ آن ها اعتقاد دارند بازار امروز سعی می کند به سوی کانال 22 هزار تومانی برگشت بزند، ولی هدف اول معامله گران حفظ محدوده 20 هزار و 800 تومانی است.

برای اینکه دلار دچار نزول خاصی نشود، دو نقطه در بازار حواله درهم اهمیت زیادی دارند. اولی مرز 6 هزار تومانی و دیگری محدوده 5 هزار و 800 تومانی. محدوده 5 هزار و 800 تومانی به عنوان حمایت سخت درهم شناخته می شود که شکسته شدن آن می تواند فروش های ارزی را به شدت زیاد کند.

رفتار آرام دلار در معاملات پشت خطی

از بعدازظهر روز دوشنبه روند کاهشی دلار در معاملات پشت خطی قطع شد؛ با این حال، معامله گران تمایلی به بالا بردن قیمت ها نیز نشان نمی دادند و همین مساله نشان می داد که هر دو گروه، خریداران و فروشندگان به نقطه احتیاط سنگینی رسیده اند. بازار اگر  در ابتدای روز بتواند بالای مرز 21 هزار تومانی باقی بماند، احتمالا تا حدی با فشار خریداران مواجه خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید