مرز 10 میلیون تومانی هم چنان تعیین کننده است

مقاومت در بازار سکه /چتر نجات سکه از سقوط

کدخبر: ۳۸۶۹۱۰
بازار سکه در برابر سقوط به دنبال مقاومت است. امید به برگشت نرخ دلار و بالا بردن قیمت سکه در معاملات پشت خطی جریان مقاومت بازار در برابر سقوط قیمت سکه هستند
مقاومت در بازار سکه /چتر نجات سکه از سقوط

به گزارش اقتصادنیوز، اگر امروز سکه امامی زیر مرز 10میلیون تومانی تثبیت شود، رفتن به سوی حمایت 9 میلیون و 400هزار تومانی مورد انتظار است. معامله گران سکه در روزهای اخیر تا حدی در برابر نزول قیمت ها مقاومت کرده اند، ولی شدت ریزش دلار به اندازه ای بوده است که سکه بازان نیز از کانال 10 میلیون تومانی دست کشیدند.

روز شنبه ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به نزدیکی 9 میلیون و 200 هزار تومان رسید. این موضوع به آن معنا  بود که سکه هنوز ظرفیت افت قیمت بیشتری را دارد، خصوصا اگر امروز خبری از بازگشت قیمت دلار نباشد. اسکناس آمریکایی دیروز بیش از 7 درصد افت کرد، ولی سکه تنها درحد 5 درصد به این افت واکنش نشان داد، امری که تا حدی بیانگر مقاومت سکه در برابر نزول قیمت بود.

حباب سکه

در بازار جهانی نیز قیمت طلا منتظر شهادت جانت یلن وزیر جدید خزانه داری امریکا است. نگاه او به سیاست های مالی و آینده دلار می تواند جهت بازارها را تا حدودی ترسیم کند. بنابراین قیمت طلا نیز گرچه در سقوط از مرز 1800 دلار مقاومت کرده اما فعلا راه همواری برای صعود ندارد.

تحلیل گران فنی باور دارند، سکه برای اینکه از مسیر نزولی خارج شود، نیاز دارد که مرز 10 میلیون تومانی را به دست بیاورد و به بالای محدوده 10 میلیون و 200 هزارتومان برود. کف های حمایتی بعدی نیز 9 میلیون و 400 هزار تومان و 8 میلیون و 800 هزار تومان هستند.

حباب سکه به بالای 6 درصد رفت

فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن افزایش یافت و به نزدیکی 600 هزار تومان رسید. روز شنبه این فاصله در حدود 500هزار تومان بود. افزایش حباب در شرایط نزولی تا حدی بیانگر مقاومت معامله گران در برابر افت بیشتر است. با این حال نباید از این نکته غافل ماند که ظرفیت کاهش بیشتر در بازار وجود دارد و تنها کافی است که دلار کانال 21 هزار تومانی را از دست بدهد تا فلز گران بهای داخلی با قدرت بیشتری نزولی شود. اگر مسیر قیمتی دلار تغییر کند، بعید نیست که سکه به راحتی مرز 10 میلیونی را به چنگ آورد.

حباب سکه

فشار در معاملات پشت خطی

در معاملات پشت خطی سیگنالی که معامله گران برای امروز دادند افزایشی بود. آنها قیمت معاملاتی را بالاتر از قیمت بسته شده نقدی  بازار در روز گذشته تعیین کردند.روز گذشته بازار نقدی با قیمت 9 میلیون و 780 هزار تومان به کار خود خاتمه داد اما در معاملات بازار پشت خطی که از عصر روز قبل تا بامداد امروز جریان داشت قیمت به بالای 9 میلیون و 920 هزار برگشت. این برگشت نشان می دهد معامله گران کاغذی تصور می کنند در بازار نقدی روند می تواند تغییر کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید