گزارش «اقتصادنیوز» از آخرین تحولات بازار خودروی تهران

خودرو در سرازیری قیمت+ جدول

کدخبر: ۳۸۶۸۴۴
روند قیمت‌ها در بازار خودرو باز هم نزولی شد. استارت کاهش قیمت‌ها از آبان ماه همزمان با تغییر وتحولات سیاسی در آمریکا زده شد و طی حدود دوماه با وجود نوسانات مقطعی، روند کلی بازار نزولی شد.
خودرو در سرازیری قیمت+ جدول

 به گزارش اقتصادنیوز ؛ به گفته فعالان بازار خودرو محصولات پرتیراژ شرکت ایران خودرو امروز 29 دی‌ماه افت 2 تا 7 میلیون تومانی را تجربه کرد و پرطرفدارهای سایپا نیز با افت قیمت یک تا سه میلیون تومان در بازار قیمت خوردند.  

ارزیابی بازار خودرو بیانگر آن است که از میان محصولات این دو شرکت امروز پژو 206 تیپ دو برای چندمین بار در هفته های اخیر بیشترین افت قیمت را تجربه کرد و این افت امروز در بازار به 7 میلیون تومان رسید و با قیمت 184 میلیون تومان در بازار معامله شد.

اما پراید 131 نیز با رسیدن به قیمت 105 میلیون تومان خود را به مرز 100 میلیون تومان نزدیک کرد.

همچنین ببینید: تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار ها

به گفته فعالان بازار خودرو افت قیمت در بازار در حالی امروز شکل گرفت که بازار هفته گذشته نیز نزولی بودو بیشتر محصولات پرطرفدار این شرکت افت قیمت را تجربه کرده‌بودند، رسیدن بازار دلار به  کانال 21 هزار تومان یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار خودرو افت قیمت در بازار را به آن نسبت می دهند و معتقدند هرچند بازار خودرو همانند دلار ریزش قیمت را تجربه نکرد، با این حال روند بازار نزولی است. از سوی دیگر در حالی بازار خودرو روند نزولی به خود گرفته است که به گفته فعالان بازار خودرو همچنان تقاضا در بازار وجود ندارد؛ این به معنی آن است که هنوز خریداران با بازار آشتی نکرده اند و این امر موجب شده تا قیمت‌گذاری ها براساس عرضه و تقاضا صورت نگیرد. فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که علاوه بر عوامل مذکور نبود تقاضا در بازار به انتظار بیشتر افت قیمت از سوی خریداران نیز مربوط می شود.  

ایران 29)

 

سایپا 29)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید