اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی افت کرد

نقطه سقوط قیمت دلار

کدخبر: ۳۸۶۲۸۰
معامله گران برای امروز از لحظه ای صحبت می کنند که اگر قیمت در آن قرار بگیرد به سقوط دلار در بازار منجر می شود. این لحظه قیمتی که سرنوشت بازار دلار را رقم می زند چیست؟ گزارش را بخوانید
نقطه سقوط قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، موج کاهش در بازار دلار هم احساس می شود، برخی از معامله گران از هم اکنون در خصوص نقاط حمایتی بحث می کنند. نقاطی که اگر بازار نتواند حفظ کند به ریزش بیشتر قیمت منجر می شود. از دید معامله گران امروز در بازار ارز روز تعیین روند است.

قیمت حساس در بازار دلار

یک ساعت تثبیت دلار زیر محدوده 23 هزار و 800 تومانی، آغازی برای موج جدیدی از فروش های ارزی خواهد بود؛ فروش هایی که از نگاه تحلیل گران فنی می تواند زمینه ساز نزول اسکناس آمریکایی تا کانال 22 هزار تومانی شود. در مقابل این دیدگاه، معامله گرانی قرار دارند که عنوان میکنند، تنها در صورتی می توانند افت دلار به سوی چنین سطوحی را بپذیرند که قیمت حواله درهم حداقل در مرحله اول به زیر مرز 6 هزار و 500 تومانی برود و قیمت دلار در سامانه نیما نیز بتواند ارقام زیر کانال 24 هزار تومانی را تجربه کند. این در حالی است که در آخرین روز هفته درهم بالای 6 هزار و 650 تومان معامله می شد و دلار در سامانه نیما بالای 25 هزار تومان قیمت خورده بود.

سرنوشت عدم تعادل در بازارها

 از نگاه برخی از فعالان، چنین عدم تناسب هایی بین قیمت دلار در بازار اسکناس و نرخ های حواله ای نمی تواند در میان مدت ادامه پیدا کند. در واقع بر اساس قیمت حواله درهم و دلار در سامانه نیما، ارزش دلار باید در بازار نقدی بالاتر بیاید. حالت دیگر این است که قیمت حواله درهم و دلار در سامانه نیما نزولی شود و به بازار اسکناس برسد. با درهم 6هزار و 650 تومان، ارزش دلار در بازار داخلی می تواند در محدوده 24 هزار و 400 تومان قرار بگیرد. به این ترتیب، درهم حداقل باید تا 6 هزار و 500 تومان افت کند که با ارزش دلاری 23 هزار و 800 تومانی هماهنگ شود.

دلار و سکه

از دست دادن سطوح حمایتی درهم

به گفته برخی فعالان، حواله درهم با از دست دادن دو سطح حمایتی 7 هزار تومان و 6 هزار و 950 تومان در جاده نزول تدریجی قرار گرفته است و معامله گران بازار داخلی احتمال افت آن تا محدوده 6 هزار و 500 تومان را پیشخور کرده اند. عدد طلایی درهم نیز تا 6 هزار و 695 تومان پایین رفته و این مساله نیز سیگنال نزولی دیگری به بازار ارسال کرده است. شاید امید به همین افت درهم بود که موجب شد، بازیگران ارزی در معاملات پشت خطی بیشتر فروشنده باشند تا قیمت دلار حتی تا محدوده 23 هزار و 600 تومانی نزول کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید