فلز گران بهای داخلی دو سیگنال کاهشی دریافت کرد

گام بلند سکه برای ریزش

کدخبر: ۳۸۶۲۷۹
بازار سکه نیز همانند شاخص کل امروز با یک قیمت مهم در بازار روبرو است؛ 10 میلیون و 400 هزار تومان. افت اونس طلا و قیمت سکه در معاملات پشت خطی علامت نزول است اما برخی با یادآوری یک اتفاق انتظار برگشت دارند.
گام بلند سکه برای ریزش

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در حالی به استقبال هفته جدید می رود که شواهد و نشانه به نفع صعود نیست. روند نزولی در این بازار نیز بیش از قبل احساس می شود. ارزش ذاتی سکه نیز با سقوط اونس کاهش یافت.

سکه امامی امروز می تواند در گام اول به مرز 10 میلیون تومانی نزدیک شود؛ اگر شانس با فروشندگان یار نباشد، ممکن است این فلز گران بها یکی از صفرهای خود را نیز در هفته جاری از دست بدهد. انتظارات کاهشی در بازار فلز گران بهای داخلی از زمانی فعال تر شد که اونس طلا در معاملات روز جمعه تا محدوده هزار و 820 دلاری عقب رفت و اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی، سطح 23 هزار و 800 تومانی را از دست داد. اثر این دو متغیر کاهشی زمانی جدی تر گرفته شد که سکه در معاملات پشت خطی زیر 10 میلیون و 400هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

حباب سکه

سقوط ارزش ذاتی به نزدیک 10 میلیون

با در نظر گرفتن نزول جمعه اونس طلا، ارزش ذاتی سکه امامی تا محدوده 10 میلیون و 250 هزار تومانی پایین رفت. در شرایط کنونی، اگر قیمت دلار به زیر 23 هزار و 300 تومان برود، ارزش ذاتی سکه نیز وارد کانال 9 میلیون و 900 هزار تومان  خواهد شد. در واقع، ممکن است امروز شرایط بازار سکه حداقل در ابتدای روز کاهشی باشد، ولی برای بازگشت به زیر مرز 10 میلیون تومان نیاز است که دلار مسیر ریزشی خود را ادامه بدهد.

حباب سکه

تکرار یک سناریو در بازار سکه؟

در حالی که عده زیادی از فعالان انتظار دارند افت قیمت سکه ادامه پیدا کند، گروهی از معامله گران اعتقاد دارند، سکه از نقطه 10 میلیون و 400 هزار تومانی با افزایش خرید مواجه خواهد شد. به گفته آن ها، در اوایل آذرماه، فلز گران بهای داخلی یک بار تا سطح 10 میلیون و 400 هزار تومان پایین رفت و از آن نقطه به سرعت با افزایش خریدها خود را به سطوح بالاتر رساند. سکه در پاییز هرگز زیر 10 میلیون تومان معامله نشده است.

دلار و سکه

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید