نزول سکه و طلا به محدوده دو رقمی نزدیک شد

خروج معامله گران از تمام بازارها +نمودار

کدخبر: ۳۸۶۲۲۹
اقتصادنیوز: در آخرین هفته کامل دی ماهی، شدت نزول دلار و سکه بیشتر شد و مرزهای حمایتی مهمی در این بازارها از دست رفت.
خروج معامله گران از تمام بازارها +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  سکه بیش از 9 درصد از ارزش خود را از دست داد، دلار افت بالای 6 درصد را ثبت کرد و طلای 18 عیار نیز نزدیک به 10 درصد از نزول قیمت را به نام خود رقم زد. شاخص کل بورس نیز در هفته ای که گذشت، یک بار دیگر بیش از 6 درصد افت قیمت را تجربه کرد؛ با توجه به چنین روند نزولی می توان گفت که معامله گران در هفته گذشته در حال خروج از تمام بازارها بودند.

دلار و سکه در آستانه سطوح حمایتی

یک هفته قبل از ورود بایدن به کاح سفید، دلار کانال 25 و 24 هزار تومان را از دست داد و سکه امامی نیز پس از حدود 2 ماه به زیر 10 میلیون و 800 هزار تومان سقوط کرد. روز پنج شنبه، دلار حدود 600 تومان افت کرد و به محدوده 23 هزار و 800 تومانی رسید. تحلیل گران فنی اعتقاد داشتند، در صورتی که اسکناس آمریکایی این محدوده قیمتی را از دست بدهد، به سوی کانال های پایین تری حرکت خواهد کرد. بازار پس از اینکه بایدن پیروز انتخابات آمریکا اعلام شد، یکبار تا محدوده یاد شده پایین رفت، ولی به سرعت رویه صعودی گرفت. این بار انتظارات کاهشی در بازار بسیار فعالتر است و تعداد بیشتری از معامله گران در انتظار افت اسکناس آمریکایی تا ابتدای کانال 23 هزار تومانی هستند.

 در بازار موازی، طلای 18 عیار نیز در انتهای هفته به زیر یک میلیون و 50 هزار تومان رفت؛ طلا حمایت مهم یک میلیونی را پیش رو دارد. به نظر می رسد روز شنبه معامله گران سعی  کنند سطوح حمایتی را در سه بازار ارز، سکه و طلا حفظ کنند، ولی در صورتی که موفق نشوند، ریزش دوباره قیمت ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

دلیل احتیاط سفته بازان

به گفته برخی فعالان، حضور بایدن در کاخ سفید موجب شده است که برخی از سفته بازان ترجیح دهند به صورت موقت از بازار خارج شوند. در کنار این، گروهی از فعالان عنوان می کنند، سفته بازان بیشتر از افت قیمت، نگران رکود بازار هستند. در واقع آن ها عنوان می کنند، اگر دلار را در محدوده 23 هزار تومانی خرید کنند و بازار در تابستان سال بعد نیز تا محدوده 26 هزار تومانی هم رشد کند، سود خاصی را به دست نیاورده اند، در نتیجه فعلا ترجیح می دهند خرید سنگینی را صورت ندهند؛ با این حال، به نظر می رسد در سمت بازار حواله هم چنان سمت عرضه چندان قوی نیست و همین عامل ممکن است پاشنه آشیل برخی از معامله گران بازار شود.

  • بازدهی بازارها هفته سوم دی 99
  • بازدهی بازارها هفته سوم دی 99
  • بازدهی بازارها هفته سوم دی 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید