رقابت معامله گران کلاسیک و مدرن

آینده قیمت طلا و بیت کوین

کدخبر: ۳۸۴۸۴۶
طلا در یک نقطه با ضرر روزانه 80 دلار روبرو شد و معاملات آینده طلا در فوریه با هزارو 836 دلار معامله شد که 4.02 درصد افت داشت.
آینده قیمت طلا و بیت کوین

بر اساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از  کیتکو، سرمایه گذاران فلزات گرانبها جمعه نوسان زیادی را تجربه کردند. براین اساس طلا و نقره به ترتیب 4٪ و 10٪ سقوط کردند.تحلیلگران روز جمعه به کیتکونیوز گفتند، افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا و دلار آمریکا دلیل اصلی این فروش گسترده بود.

طلا در یک نقطه با ضرر روزانه 80 دلار روبرو شد و معاملات آینده طلا در فوریه با هزارو 836 دلار  معامله شد که 4.02 درصد افت داشت. در زمان نگارش این گزارش ، بازده خزانه داری 10 ساله به بالاتر از 1.1 درصد رسید.

به گفته تحلیلگران، علی رغم خسارات گسترده روزانه ، ممکن است حرکت نزولی هنوز تمام نشده باشد. چشم انداز اقتصادی بسیار نامشخص است ، زیرا ایالات متحده با از دست دادن 140،000 شغل در ماه دسامبر(دی) در میان محاصره شدیدتر و تعداد بی سابقه مرگ ویروس کرونا گزارش شد.

رقابت با رمزنگاری

تحلیلگران بیشتری موافقند که بیت کوین توجه را از طلا دور کرده و جریان علاقه که به دلیل جذابیت پناهگاه امن به فلز زرد وارد می شود ، اکنون به بیت کوین منتقل می شود.

برای مقایسه ، طلا در این هفته 125 دلار از دست داد ، در حالی که بیت کوین با بیش از 10 هزار دلار افزایش ، در روز جمعه به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی بالاتر از 41 هزار دلار رسید.

بیت کوین

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار OANDA(شرکت ارزی) گفت:  یک تغییر اساسی برای بسیاری از سرمایه گذاران ایجاد شده است. تجارت امن بیت‌کوین ، جایگاه طلا را بدست آورده است. وقتی به موقعیت طلا نگاه می کنید ، می بینید که یک تنوع به دور از طلا در رمزنگاری وجود دارد.

شان لوسک ، مدیر ارشد بازرگانی ، گفت: بیت کوین شاهد سرمایه گذاران جدیدی در پرواز به سمت بحث ایمنی سرمایه گذاری است. او گفت:  این با جلب توجه بیت کوین به جذابیت طلا آسیب می زند.

وفادار به طلا

گرت سولووی ، استراتژیست ارشد بازار در In The Money Stocks(خدمات آموزشی تجارت) ، گفت: «سرمایه گذاران دارایی کم بازدهی مانند طلا را برای خرید اوراق بهادار با نوسانات بالاتر مانند سهام تسلا و بیت کوین می‌فروشند.» اما سلووی هنوز طلای خود را نمی فروشد.

طلا

سلووی گفت: « چیزی که من به سرمایه گذاران طلا می گویم این است که به آن پایبند باشیم. طلا برای من یک معامله کلاسیک است ، حرکت بسیار خوبی داشته است ، فروش بالایی دارد. سرمایه گذاران کوتاه مدت این ایده را دارند که ، چرا من طلا داشته باشم وقتی بیت کوین هر روز 5٪ یا در روز 10٪ افزایش می یابد و آنها دارایی های طلای خود را می فروشند.»

چه اتفاقی می افتد که قیمت طلا به زیر 1800 دلار کاهش یابد؟

مویا گفت ، خط بزرگ برای طلا برای هفته آینده سطح 1770 دلار خواهد بود - که پایین ترین سطح ماه نوامبر(آذر) خواهد بود.

او گفت: من می خواهم ببینم که طلا سطح 1850 دلار را نگه دارد. همه به پایین ترین سطح ماه نوامبر توجه خواهند کرد. ما شاهد این بودیم که قیمتها کمتر از 1770 دلار بوده است. شما خواهید دید که در نهایت قیمت ها به ثبات می رسند.

لوسک اضافه کرد که قیمت های 1850 دلار که در ماه دسامبر معامله شده است ، ممکن است هم اکنون نیز رخ دهد.

photo_۲۰۲۱-۰۱-۰۹_۱۵-۳۹-۰۶

Gold_0108

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید