اسکناس آمریکایی دو مرز حیاتی را از دست داد

بازار دلار در انتظار آقازاده ها

کدخبر: ۳۸۴۹۶۱
قیمت دلار به کمترین مقدار از اول آذر رسید آیا باز هم می تواند ارزان شود مسیر ارزانی با دو دست انداز روبرو است. برخی گوشه چشمی به کانال 23 هزار دارند اما تعیین کننده جهت امروز آقازاده ها هستند.
بازار دلار در انتظار آقازاده ها

به گزارش اقتصادنیوز، دلار با از دست دادن دو محدوده 25 هزار و 200 و 24 هزار و 800 تومان، به کمترین قیمت از اوایل آذرماه رسید. در این مرحله، بازار به احتمال زیاد منتظر واکنش بیگ بویزها یا همان بزرگان بازار خواهد بود.

در بازار برخی تحلیل گران با استفاده از عناوین سعی می کنند سبک های معاملاتی را توصیف کنند. در بازار ارز به معامله گران بزرگ وال می گویند اما تحلیل گران فنی این گروه را آقازاده ها توصیف می کنند. حرکت این گروه در بازار به جهت دنباله کنندگانی که دارند مهم است.

در صورتی که بزرگان بازار که به وال ها یا آقازاده ها نیز مشهور هستند، فروش های خود را ادامه بدهند، به معنای آن است که دلار به دنبال جستجوی کف های قیمتی بسیار پایین تری است و در صورتی که قیمت زیر 24 هزار و 800 تومان تثبیت نشود، معامله گران به بازگشت دوباره دلار امیدوار خواهند شد.

دلار

هدف بازارساز تا بهمن  ماه

برخی بازیگران باتجربه بازار باور داشتند، بازارساز طی ده روز آتی تلاش بیشتری می کند که قیمت دلار را وارد سطوح پایین تری کند. از نگاه آن ها، بازارساز به دنبال آن است که با قرار دادن جو نزولی در بازار، سفته بازان را از هراس افت بیشتر قیمت ها، فروشنده کند. این دسته اعتقاد دارند که جو خروج ترامپ از کاخ سفید پایدار نیست و طبیعی است که بازارساز بخواهد از این فرصت ایجاد شده برای کاهش قیمت ها استفاده کند. با این حال، این عده باور دارند، پس از خوابیدن جو پایان فشار حداکثری، بازار نسبت به مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا حساس خواهد شد و از آن جایی که ممکن است، توافق به راحتی حاصل نشود، امکان نزول بیشتر دلار پس از ورود بایدن به کاخ سفید دشوارتر است.

مانع دلار ارزان تر چیست؟

بازار ارز از تقاضای ژانویه عبور کرده است و تقاضای تجاری نیز به طور معمول پس از آذرماه کاهش می یابد. در این مرحله، از لحاظ بنیادی دلار توان افت بیشتری را دارد. با این حال، به نظر می رسد بالا ماندن نرخ حواله درهم و ارزش دلار در هرات افغانستان دو مانعی هستند که بازار برای افت بیشتر نیاز به عبور از آن ها دارد.

درهم از مرز 7 هزار تومانی پایین تر رفته است و در صورتی که در روز جاری، زیر این مرز باقی بماند، در پله اول توان نزول تا سطح 6هزار و 900 تومان را نیز دارد. ولی مساله اینجاست که دلار برای رفتن به کانال 23 هزار تومانی نیاز دارد که درهم را زیر 6 هزار و 500 تومان ملاقات کند.

از آن سو، دیروز بازیگران هرات سعی کردند، مرز 24 هزار و 700 تومانی را حفظ کنند. این به معنای آن است که بازیگران شهر مرزی، چندان دلار را نزولی تر نمی دیدند. امروز بیگ بویزها(آقازاده ها) جهت قیمت را مشخص خواهند کرد و اینکه تهران در مسیر درست تر کرده است یا هرات، تعیین خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید