بازار دلار در چه حالتی نزولی نمی شود؟

دو مرز حیاتی قیمت دلار

کدخبر: ۳۸۴۷۲۱
قیمت دلار امروز دو مرز مهم را پیش رو دارد: 25 هزار و 200 تومان و 24 هزار و 800 تومان. اگر این دو مرز بشکند کانال 23 هزار میزبان دلار خواهد بود. اما مقاومت هر کدام از این مرزها هیجان بازار را برای صعود حداقل در کوتاه مدت زنده نگه می دارد.
دو مرز حیاتی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، ریسک های سیاسی در بازار ارز به حداقل رسیده است. هم ترامپ از کاخ سفید خواهد رفت و هم دموکرات ها مجلس سنا را به دست گرفته اند. در کنار این، گفته می شود که اختیارات ترامپ با توجه به اتفاقاتی که در کنگره آمریکا افتاد، برای شروع یک درگیری در خلیج فارس در سطح گذشته قرار ندارد.

این به آن معناست که نگرانی معامله گران نسبت به مساله جنگ نیز تا حدی کاهش پیدا کرده است. چنین تصویری این انتظار را ایجاد می کند که فروش های ارزی در هفته جاری نیز ادامه پیدا کند. دلار چهارشنبه هفته گذشته مرز 26هزار تومانی را از دست داد و روز پنج شنبه سطح 25 هزار و 500 تومانی از دسترس خارج شد. روز شنبه برای بازار دو نقطه 25 هزار و 200 تومان و 24 هزار و 800 تومان از اهمیت زیادی برخوردار خواهند بود.

تحلیل گران فنی باور دارند، شکست این دو نقطه، مجوز نزول اسکناس آمریکایی حتی به سوی کانال 23 هزار تومان را صادر کند، چرا که خبر از تقویت شدید سمت عرضه و فروش ارز دارد.

دلار در چه صورتی نمی افتد؟

در صورتی که دلار بتواند سطوح 25 هزار و 200 یا 24 هزار و 800 تومان را حفظ کند، شاید یک بار دیگر شانس خود برای رسیدن به بالای 25 هزار و 500 تومان را مورد آزمون قرار دهد. در هر صورت، گروهی از متضرران ارزی به دنبال آن هستند که دلارهای خود را با قیمت های بالاتری به فروش برسانند. روز شنبه، تنها دو عامل می توانند به یاری افزایشی های بازار ارز بیاید، چرا که سایر عوامل، رای به نزول بیشتر قیمت دلار می دهند.

 اولین عامل، حفظ خط حمایتی 7 هزار تومانی در بازار حواله درهم است و دومین عامل، ورود سکه بازان در موقعیت خرید به بازار دلار برای حمایت از دارایی خود. طلای جهانی در انتهای هفته گذشته به زیر هزار و 850 دلار سقوط کرد و این مساله به شدت قیمت سکه را تحت فشار قرار داد. به طور سنتی، برخی سکه بازان در مواقع افت یکباره اونس طلا، سعی می کنند از اهرم دلار برای بالا نگه داشتن سکه استفاده کنند.

پشت خطی

قیمت دلار در معاملات پشت خطی

روز جمعه نیز در معاملات پشت خطی، بازیگران سعی داشتند حداقل محدوده 25 هزار و 300 تومانی را برای دلار حفظ کنند. قیمت درهم نیز در سطح 7 هزار و 660 تومان حفظ شد این در حالی است که شکست مرز 7 هزار و 750 تومان برای این ارز احتمال ریزش تا مرز 7 هزار را بالا می برد. اما معامله گران درهم نیز در عبور معکوس از مرز قیمتی مقاومت کرده اند. این مساله نشان می دهد معامله گران فردایی تمایلی به افت شدید دلار ندارند، ولی باید دید توان مقابله با کسانی را دارند که ترجیح می دهند در دوران پسا ترامپ، نگه دارنده ارز نباشند. 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید