بدترین هفته اونس رقم خورد؛

طلا 100 دلار افتاد، بیت کوین 10 هزار دلار پرید

کدخبر: ۳۸۴۷۱۵
طلا در هفته کاری گذشته 100 دلار از ارزش خود را از دست داد و در مقابل بیت کوین 10 هزار دلار رشد قیمت داشت.
طلا 100 دلار افتاد، بیت کوین 10 هزار دلار پرید

به گزارش اقتصادنیوز، در آخرین روز بازار جهانی، بیت کوین همچنین روند افزایش را پیش گرفت و بازهم رکورد زد. در مقابل طلا با سقوط از کانال 1900 ظرف یک‌شب 60 دلار کاهش قیمت داشت و درمجموع هفته نیز 100 دلار نزول کرد. همچنین قیمت نفت برنت نیز به بیش از ۵۵ دلار رسید که این نشان‌دهنده آینده بهتر شدن تقاضا در روزهای آینده است.

رکورد دوباره بیت کوین

بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در روز جمعه قیمت بیت کوین، به بالاترین رکورد خود در سال‌های اخیر رسید. در حال حاضر ارزش بیت کوین ۴۱ هزار دلار را عبور کرد و به بیش از ۴۲ هزار دلار رسید.

بر اساس گزارش کوین‌متریکس، ارزشمندترین ارز جهانی به ۴۱ هزار و ۹۷۳ دلار رسید. این ارز دیجیتالی از ۴۰ هزار و ۵۹۰ دلار که آخرین بیشترین قیمت، ۴ درصد افزایش داشت.

طلا-بیت کوین

بیت کوین در سال گذشته حدود ۳۰۰ درصد افزایش داشته است و در سال ۲۰۲۱ تاکنون ۴۱ درصد رشد داشته است.  آخرین باری که بیت کوین بعد از افزایش بیش‌ازحد روند کاهشی پیدا کرد، در سال ۲۰۱۷ بوده است.

به نظر می‌رسد بیت کوین به قیمت ۱۴۶هزار دلاری که جی پی مورگان ( بانک سرمایه‌گذاری بین‌المللی) پیش‌بینی کرده بود نزدیک شده است  و این قیمت دور از انتظار نیست. بر اساس گزارش سایت اینوستینگ، به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کند تا فروش قوی را پیشنهاد کرده است.

بدترین هفته قیمت طلا از آذر

انتظار این بود که سال 2021 سال درخشانی برای طلا باشد. گرچه هنوز ممکن است این‌طور باشد ، اما هفته اول سال میلادی برای فلز زرد بدترین باخت هفتگی خود از ماه نوامبر (آذر) را ثبت کرده است.

هر دو معاملات آینده و قیمت لحظه‌ای طلا که نشان‌دهنده معاملات در زمان واقعی شمش است ، بیش از 100 دلار در هر اونس در هفته یا تقریباً 3٪ از دست دادند.

قیمت هر اونس طلا تحویل در فوریه (بهمن) با کاهش ۸۰ دلار به قیمت هزار و ۸۳۳ دلار رسید. این در حالی است که در ماه گذشته این قیمت هزار و ۹۴۶ دلار بوده است.

دو عامل سقوط قیمت طلا

در حال حاضر دو کاتالیزور وجود دارد که باعث فروش طلا می‌شود. افزایش بازده اوراق قرضه و خبرهای بد از اقتصاد. "بازده 10 ساله اوراق قرضه به بالاتر از 1.1٪ رسیده است عددی که از سوی برخی تحلیل قابل‌توجه به نظر می‌رسد  بدون ریسک بدون این بازار و درجه نقد شوندگی بالا موجب شده اوراق قرضه رقیب جذابی برای طلا باشند. آمارهای استخدام هم بسیار منفی‌تر از حد انتظار بود ، که نشان می‌دهد اقتصاد ایالات‌متحده در سه‌ماهه اول با مشکل روبرو شده است.  این عارضه نیز سبب شده سرمایه‌گذاران به بازارهایی که نقدتر هستند مهاجرت کنند. البته مدیرعامل شرکت والش ، شان لوسک به کیتکو نیوز گفت: کمک به پایین رفتن طلا یک تخلیه فنی بود.

به گفته تحلیلگران ، عامل دیگر رقابت بیت کوین است. درحالی‌که قیمت طلا در این هفته 100 دلار از دست داد ، بیت کوین بیش از 10 هزار دلار افزایش یافت و در روز جمعه به بالاترین سطح از41 هزار دلار رسید.

مقصد بعدی قیمت طلا

برخی تحلیل گران فنی باور نمی‌کردند قیمت طلا به زیر سطح 1850 دلار بریزد به گفته آنان مقاومت این سطح مجددا بازار را صعودی می کند در آخرین روز بازار طلا در مرز 1850 ایستاد. اگر این سطح بشکند به نظر طلا در مسیر پیش رو با دو کف  1820 دلار و 1800 روبرو است. اما اگر این دو کف از دست رود طلا تا سطح 1770 دلار می‌تواند ریزش کند اما قیمت در این سطح وارد محدوده‌ای می‌شوند که در حکم جاده‌ای از شن و ماسه است و نزول بیش از این سخت می‌شود.

Capture

 

قیمت نفت بالای ۵۵ دلار

در پایان هفته، قیمت نفت برنت از 55 دلار در هر بشکه عبور کرد ، زیرا تعهد از عربستان سعودی برای کاهش بیش‌تر، افزایش قابل‌توجهی ایجاد کرده است. البته باید گفت که نیروهای دیگر نیز درگیر هستند ، ازجمله محرک پولی ، چشم‌انداز محرک مالی عمیق‌تر در ایالات‌متحده و خوش‌بینی واکسن این شاخص را تحت تأثیر قرار داده است. کارستن فریتش ، تحلیلگر در Commerzbank AG ، گفت: «10 هفته گذشته در معاملات تنها یک‌بار کاهش هفتگی مشاهده‌شده است که نسبتاً اندک بوده است.»

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام برنت یا افزایش بیش از ۲.۵ درصد به نزدیک ۵۶ دلار رسید. همچنین وست تگزاس اینترمدییت با بیش از ۲.۵ درصد به ۵۲ دلار و ۲۶ سنت رسید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید