امپراطور تجاری چین درحال استراحت اجباری

علی‌بابا در مشت چهل دزد بغداد؟ /پشت پرده غیبت مشکوک «جک‌ ما»

کدخبر: ۳۸۳۷۳۵
رویترز گزارش کرده بزرگترین کارآفرین چین در شانگهای از اواخر ماه اکتبر در مجامع عمومی ظاهر نشده است.
علی‌بابا در مشت چهل دزد بغداد؟ /پشت پرده غیبت مشکوک «جک‌ ما»

به گزارش اقتصادنیوز، غیبت جک‌ما بنیان‌گذار امپراطوری علی‌بابا در دو ماه گذشته از انظار عمومی شایعاتی فراوانی را پیرامون خود به وجود آورده است. به گزارش رویترز، عدم حضور جک‌ما در قسمت آخر یک برنامه تلویزیونی که قرار بود به عنوان داور در آن شرکت کند، به گمانه زنی‌هایی در رسانه‌ها دامن زده که حدس زده می‌شود در رابطه با مقررات قانونی چین باشد: آیا باید در انتظار نابودی امپراطوری فراگیر تجاری جک‌ما باشیم؟

رویترز گزارش کرده بزرگترین کارآفرین چین در شانگهای از اواخر ماه اکتبر در مجامع عمومی ظاهر نشده است، جایی که او در یک سخنرانی عمومی سیستم نظارتی چین را مورد حمله قرار داد و باعث شد که آماج حمله لفظی و عملی مقامات چین قرار گیرد و در نهایت منجر به تعلیق عرضه عظیم سهام 37 میلیارد دلاری گروه ای‌ان‌تی در بورس شانگهای شد.

فایننشال تایمز روز جمعه گزارش داد که در آخرین قسمت از مسابقه‌ای تلویزیونی برای کارآفرینان به نام «قهرمانان تجارت آفریقا» شخص دیگری با جک‌ما به عنوان داور مسابقه جایگزین شده است. سخنگوی علی بابا روز دوشنبه به رویترز گفت این جابه‌جایی به دلیل درگیری‌های کاری برنامه‌ریزی نشده او بوده و از اظهارنظر بیش‌تری در این رابطه خودداری کرد. پوشش خبری عدم حضور ما در انظار عمومی باعث ایجاد حدس‌وگمان‌هایی در توییتر شده که در چین فیلتر شده است. 

نهادهای نظارتی چینی از زمان سخنرانی او در ماه اکتبر تحقیقات ضدانحصاری در علی بابا را به راه انداخته‌اند و فعالیت‌ها و تراکنش‌های مالی ای‌ان‌تی را به شدت محدود کرده‌اند. دانکن کلارک، رئیس غول فناوری بی‌دی‌ای چین به رویترز گفته: من فکر می‌کنم به او گفته‌اند که فعلا استراحت کند و این وضعیت استثنایی مرتبط به حساسیت‌های کنونی نسبت به فعالیت‌های گسترده‌ی ان‌ای‌تی و تنظیم مقررات مالی است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید