وزارت صمت در گزارش 9 ماهه اخیر خود مطرح کرد

معرفی صنایع چشمگیر ایرانی برای خارجی‌ها + جدول

کدخبر: ۳۸۳۲۶۱
جزئیات آمار جذب سرمایه‌گذاری خارجی تا پایان پاییز سال 99 اعلام شد. ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد در مدت زمان مورد بررسی 129 مورد سرمایه‌گذاری خارجی در کل بخش های اقتصادی کشور مصوب شده است.
معرفی صنایع چشمگیر ایرانی برای خارجی‌ها + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛‌ داده های اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیانگر آن است که در مدت مورد بررسی 104 مصوبه سرمایه گذاری خارجی برای بخش صنعت، معدن و تجارت مصوب شده است که از این تعداد 56 مورد در مرحله اجرای طرح قرار دارد و 48 مورد نیز در مرحله بهره برداری است.

ارزیابی های صورت گرفته همچنین نشان دهنده آن است که مجموع سرمایه مصوب برای کل بخش های اقتصادی کشور بیش از 3/4 میلیارد دلار بوده که بخش صنعت، معدن و تجارت با 104 مورد و حجم سرمایه‌گذاری بیش از 4/1 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده اند.  

مژگان11

صنایع جذاب برای سرمایه گذاران

با توجه به داده های اعلام شده می توان گفت بیشترین  سرمایه‌گذاری خارجی به لحاظ تعداد در دوره مورد بررسی در گروه‌های «ساخت مواد و محصولات شیمیایی»، «ساخت کک، فرآورده های حاصل از تصفیه نفت و سوخت های هسته ای»، «ساخت محصولات فلزی فابریکی به جز ماشین آلات و تجهیزات» و «ساخت پوشاک، عمل آوردن و رنگ کردن پوست» بوده است.

مصوبات گروه «ساخت مواد و محصولات شیمیایی» در مدت زمان مورد بررسی برابر با 17 مورد ثبت شده و این دو گروه «ساخت کک، فرآورده های حاصل از تصفیه نفت و سوخت های هسته ای»، «ساخت محصولات فلزی فابریکی به جز ماشین آلات و تجهیزات» هر کدام هفت طرح و «ساخت پوشاک، عمل آوردن و رنگ کردن پوست» با 6 طرح مصوب بیشترین سهم از طرح های مصوب را به خود اختصاص داده اند.

مژگان12

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید