معامله گران به سفته بازان چه توصیه ای دارند؟

فرار بازار دلار از تله جنگ با آمریکا

کدخبر: ۳۸۳۱۴۷
دلار در تله شایعات جنگی نیفتاد اما نوسان نرخ درهم می تواند سقف قیمت دلار در بازار را آزمون کند.
فرار بازار دلار از تله جنگ با آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار 5 روز متوالی در سطح 25 هزار و 700 الی 25 هزار و 800 تومان نوسان کرد و در آخرین روز هفته گذشته هم نشانه افزایشی خاصی از خود بروز نداد.

این در حالی است که در روزهای اخیر شایعه ها و جوسازی سفته بازان پیرامون احتمال درگیری نظامی ایران و آمریکا به شدت بالا رفته بود اما این سطح شایعات نتوانست بازار ارز را در انتهای هفته گذشته دچار تغییر خاصی کند.

واکنش قیمت دلار به شایعات جنگی

قیمت دلار در حالی محدوده مشخصی را برای نوسان انتخاب کرده که فضای اطلاع رسانی در کانال های معامله گران کاملا هدایت شده است.

 عده زیادی از سفته بازان سعی می کردند، فضایی را در کانال های اطلاع رسانی خود ایجاد کنند که گویا قرار است خیلی زود سطح تنش ها در منطقه به بالاترین حد چند سال اخیر از نظر نظامی برسد. هدف از چنین فضایی تحریک نوسان با ورود تقاضای جدید بود. اما با وجود این سطح اخبار منفی تقاضای جدیدی وارد بازار نشد به همین دلیل نیز بازیگران باتجربه بازار با وجود جو خبری ایجاد شده، در تله شایعه جنگ نیفتاده اند.

دلار

معنای بی توجهی بازار به اخبار سیاسی چیست؟

 از نگاه برخی فعالان، بی توجهی نسبی بازار به اخبار سیاسی- نظامی هفته گذشته به معنای آن است که برای ورود تقاضای جدید نیاز است که یک اتفاق واقعی روی دهد و معامله گران دیگر مثل قبل بی گدار به آب نمی زنند. نوع اطلاع رسانی وقایع توسط سفته بازان به گونه ای بود که برخی معامله گران به صورت طنز به آن ها می گفتند«دست از سر جنگ بردارید؛ دلار گران نمی شود». از نگاه این گروه، سفته بازان با جوسازی پیرامون اخبار تنها آب در هاون می کوبند. در واقع از منظر برخی معامله گران بازار از فاز انتظاری منفی خارج شده است. انتظار معامله گران فعلا متوجه اتفاقات مثبت است. ایران توانسته نفت بیشتری بفروشد احتمال افزایش درامد ارزی بالا است و ریسک انتقال در حال کاهش است.

معامله گران افزایشی به چه اتفاقی امیدوارند؟

 بسیاری از معامله گران افزایشی باور دارند، فارغ از تنش های سیاسی، دلار توان آن را دارد که در دو هفته آتی روند صعودی به خود بگیرد. از نگاه این دسته، دلار مدت زمان زیادی ست که بالای سطح 25 هزار و 700 تومان باقی مانده است و این به معنای آن است که بازار کف قیمتی خود را شناسایی کرده است، در نتیجه به مرور، افرادی که از هراس افت بیشتر قیمت تمایلی به خرید نداشتند، وارد بازار خواهند شد. اگر قرار باشد روند دلار صعودی شود، مسلما اولین نشانه در بازار درهم با شکسته شدن محدوده 7 هزار و 200 تومانی داده خواهد شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید