اسکناس آمریکایی روند تکراری را ادامه خواهد داد؟

سه روایت از آینده دلار

کدخبر: ۳۸۱۵۶۱
امروز قیمت دلار به بالای مرز 26 هزار تومانی خواهد رفت یا اینکه با افت شدید مواجه خواهد شد؟
سه روایت از آینده دلار

به گزارش اقتصادنیوز، گروهی از معامله گران استدلال می کنند، بازار با توجه به خبرها و شایعه های مربوط به حمله به نیروهای آمریکایی در عراق با افزایش خریدهای احتیاطی مواجه خواهد شد و اسکناس آمریکایی با قدرت از مرز 26 هزار تومانی عبور خواهد کرد.

نشانه های کاهش قیمت دلار

در مقابل، گروه دیگری باور دارند، نشانه های متعددی برای کاهش قیمت دلار وجود دارد. گروهی از کاهشی ها بر گشایش اتفاق افتاده برای تهیه واکسن توسط ایران اشاره می کنند و عده دیگری باور دارند، اساسا تقاضای خاصی در بازار وجود ندارد و هر چقدر از ابتدای دی ماه دورتر شویم، میزان فروش ارز در بازار بالاتر خواهد رفت، چرا که به پایان دولت ترامپ و فشار حداکثری نزدیک خواهیم شد.

دلار

برندگان بازار ارز چه کسانی بودند؟

به این ترتیب، می توان گفت هم چنان در بازار دو روایت متفاوت کاهشی و افزایشی بر اساس نشانه های متفاوت وجود دارد. با این حال، برندگان روند بازار ارز در هفته های اخیر عموما کسانی بوده اند که رای به نوسان آرام و رفت و برگشتی قیمت ها داده اند.

کسانی که عنوان می کردند در آذرماه نوسان شدیدی رخ نخواهد داد و دلار در یک محدوده رنج(range) حرکات رفت و برگشتی خواهد داشت. این گروه هم چنان روایت خود را تکرار می کنند و معتقدند در هفته جاری نیز اتفاق تازه ای در بازار رخ نخواهد داد. از نگاه آن ها، بازار ارز برای یک نوسان شدید و قرار گرفتن در یک مسیر کاهشی یا افزایشی مشخص نیاز به یک خبر واقعی و تاثیرگذار دارد. به باور آن ها، شایعه ها و اخبار دیگر نمی توانند بازار را هیجانی کنند.

به باور این گروه، نرخ حواله درهم هم چنان یک متغیر مهم جهت شناخت آینده قیمت هاست.  عبور حواله درهم از مرز 7 هزار و 200 تومانی کد قطعی ورود دلار به بالای مرز 26 هزار تومانی خواهد بود و رفتن به زیر مرز 7 هزار تومانی، بازار داخلی را در مسیر نزولی قرار می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید