بازار سهام صدرنشین بازدهی هفتگی شد

خروج از دلار، ورود به بورس؟ + نمودار

کدخبر: ۳۸۱۵۴۲
اقتصادنیوز: در اولین هفته زمستان 1399، جز یک بازار، تمام دارایی ها بازدهی منفی را به ثبت رساندند. در هفته ای که گذشت، دلار و سکه امامی حدود نیم درصد از ارزش خود را از دست دادند.
خروج از دلار، ورود به بورس؟ + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز این در حالی بود که در بازار سهام، شاخص کل این بازار حدود 2.5 درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند. چنین روندی موجب شده است که برخی از تحلیل گران، از احتمال خروج موقت معامله گران از ارز و سکه و ورود به بازار سهام خبر دهند.

 با این حال، به نظر می رسد جا به جایی معامله گران در بازارهای مختلف سرعت زیادی پیدا کرده است و ممکن است روندی برخلاف انتظار رخ دهد؛ به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، یک اتفاق می تواند جهت بازارها را به سرعت تغییر دهد. به عنوان مثال، تا بعدازظهر روز جمعه، بیشتر معامله گران باور داشتند که دلار و سکه پس از اینکه نتوانستند در انتهای هفته بالای سطوح روانی خود را تثبیت کنند، در ابتدای هفته با افزایش فروش ها مواجه خواهند شد. با این حال، انتشار خبرها و شایعه هایی مبنی بر حمله به کاروان نیروهای آمریکایی در عراق، انتظارات برای فروش سکه و دلار در ابتدای هفته را تا حدی دچار تردید کرد. این مساله ممکن است بازار سهام را هم تحت تاثیر قرار دهد، هر چند که نشانه های انتهای هفته خبر از ادامه تقویت احتمالی این بازار می دادند. 

دلار زیر 26 باقی ماند

روز پنج شنبه نیروی افزایشی خاصی در بازار ارز حضور نداشت و بیشتر معامله گران ترجیح می دادند خرید و فروش خاصی نکنند. با این حال، قدرت فروشندگان و کاهشی ها بیشتر بود و همین مساله موجب شد که اسکناس آمریکایی در نهایت تا ابتدای محدوده 25 هزار و 900 تومانی عقب نشینی کند. دلار با افت روز آخر در مجموع در هفته گذشته نیم درصد از ارزش خود را از دست داد. این در حالی بود که عده ای انتظار داشتند، اسکناس آمریکایی روز پنج شنبه به بالای مرز 26 هزار تومانی قدم بگذارد.

 سکه هم با افت به زیر مرز 12 میلیونی در انتهای هفته، بازدهی منفی نیم درصدی را به ثبت رساند. سکه های کوچک افت بیشتری را تجربه کردند و با توجه به حباب قیمتی که دارند، در صورتی که جهت قیمت ها تغییر نکنند، می توانند نزول بیشتری را نیز رقم بزنند. ربع سکه بالای 40 درصد از ارزش ذاتی خود فاصله دارد و نیم سکه نیز حدود 10 درصد با قیمت واقعی خود اختلاف دارد. 

  • روند بهای دلار هفته اول دی ماه 99
  • روند بهای سکه هفته اول دی ماه 99
  • بازدهی بازارها هفته اول دی ماه 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید