سکه به نوسانات طلا توجهی نکرد

مربع صعود در بازار دلار + نمودار وجدول

کدخبر: ۳۸۱۱۹۸
امروز چهارشنبه سوم دی ماه 1399، دلار تا آستانه مرز 26 هزار تومانی رشد کرد.
مربع صعود در بازار دلار + نمودار وجدول

به گزارش اقتصادنیوز اسکناس آمریکایی که در ابتدای هفته تا زیر محدوده 25 هزار و 400 تومانی پایین رفته بود، امروز در محدوده 25 هزار و 950 تومان قرار گرفت. بر اساس صحبت های فعالان، به نظر می رسد 4 متغیر، افزایش نرخ حواله درهم، افزایش ارزش دلار در بازارهای مرزی، بالا آمدن دلار از محدوده حمایتی و افزایش تقاضا در آستانه سال نو میلادی، در رشد قیمتی دلار اثر گذار بودند.

مربع صعودی دلار موجب شد که در بازار سکه امامی هم موج جدیدی از خریداران وارد بازار شوند. امروز سکه به آسانی به بالای مرز 12 میلیونی رفت، ولی نتوانست بالای محدوده 12 میلیون و 100 هزار تومان قرار بگیرد. در ساعات انتهایی بازار، قیمت از اوج روز کمی پایین تر آمد و در نهایت در نقطه 12 میلیون و 20 هزار تومان به کار خود پایان داد. این قیمت 1.6 درصد بالاتر از روز سه شنبه بود و سکه را در صدر جدول بازدهی قرار داد. سکه در روزی در صدر جدول بازدهی قرار گرفت که بهای اونس طلا حداقل تا ساعت 6 بعدازظهر، روند صعودی خاصی نداشت. به نظر می رسد سکه بازان افزایش قیمت دلار را بسیاری جدی گرفتند که نسبت به افت قیمت طلا واکنشی نشان ندادند. 

تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید

شاید دلیل این جدی گرفتن، متغیرهای متعددی بود که دلار را در مسیر افزایشی هدایت می کرد. به عنوان مثال، امروز درهم تا محدوده 7 هزار و 190 تومان  رشد کرد که با این عدد، ارزش دلار در بازار داخلی می تواند به راحتی بالای 26 هزار و 200 تومان هم برود. اگر روز پنج شنبه درهم به بالای 7 هزار و 200 تومان برود،صعود دلار به بالای مرز 26 هزار تومانی را می توان قطعی دانست. در کنار این، ارزش دلار در روز چهارشنبه در شهرهای مرزی هرات افغانستان و سلیمانیه عراق زیاد شده بود و این عامل نیز در انتظارات ارزی بازیگران داخلی موثر بود. در کنار این، معامله گران ارزی در روزهای اخیر توانستند قیمت دلار را به بالای سطح 25 هزار و 500 تومانی برسانند و همین موضوع موجب شد که انتظارات نسبت به شرایط آتی بازار کمی افزایشی تر شود. در شرایط کنونی برای اینکه یکبار دیگر جهت انتظارات تغییر کند، نیاز است که دلار در مرحله اول به زیر محدوده 25 هزار و 800 تومان بازگردد. برای این افت قیمت، نیاز است که درهم از مرز 7هزار و 200 تومانی فاصله بیشتری بگیرد.

  • بازدهی 3 دی 1399
  • N2
  • نمودار نوسان سکه 3 دی 1399
  • نمودار نوسان درهم 3 دی 1399
  • نمودار نوسان دلار 3 دی 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید