ذخیره سازی نفت بالا رفت

چین و هند به داد طلای سیاه رسیدند

کدخبر: ۳۷۹۹۳۲
اقتصاد نیوز:روزهای گذشته قیمت نفت سیر صعودی خوبی داشت. از نظر برخی کارشناسان این افزایش قیمت به دلیل شروع خرید چین و هند بوده است.
چین و هند به داد طلای سیاه رسیدند

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس گزارش اویل پرایس، قیمت نفت بعد از انتشار گزارش موجودی عظیم نفت خام که توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده منتشر شد، کاهش اندکی داشت و نگرانی مجدد در مورد بهبود تقاضا را افزایش داد. اما در حال حاضر این شاخص دوباره در حال افزایش است. به نظر می‌رسد دلیل افزایش آن در واقع تقاضای چین و هند است. چین به دلیل ظرفیت عظیم پالایش و رشد روزافزون ذخیره سازی ، عامل اصلی افزایش قیمت نفت در این سال بوده است.

اوایل سال جاری میلادی و در حالی که نفت در کمترین سطح قیمت خود بود، با جنگ قیمت بین عربستان و روسیه و آغاز همه گیری، چین بسیار در معرض خطر بود ، و برای پرکردن ذخایر خود خرید را آغاز کرد. اکنون ممکن است ذخایر این کشور پر باشد ، اما شرکت های چینی هنوز خرید می کنند - و قیمت های نفت را به سوی  سطوح بالاتری حرکت می‌دهند.

Capture

عطش هند و چین برای خرید بیشتر

بلومبرگ گزارش داد که این هفته پالایشگاه های چین و هند در حال خرید نفت خام بیشتری نسبت به ماه گذشته هستند که باعث افزایش قیمت‌ها می شود ، در برخی موارد قیمت هر بشکه نفت تا 3.50 دلار نسبت به معیارها افزایش داشته است.

این افزایش خرید در حالی است که نرخ ذخیره پالایشگاه در چین افزایش یافته است. ماه گذشته ، میانگین نرخ ذخیره روزانه دراین کشور به 14.2 میلیون بشکه در روز رسید که 3.2 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. این یک رکورد جدید در کل تاریخ بود و رکورد قبلی را که یک ماه قبل در ماه اکتبر(آبان) ثبت شده بود ، شکست.

طبق گزارش دیگر بلومبرگ ، در هند ، پالایشگاه های دولتی با شیب رو به بالا کار می کنند ، زیرا تقاضای بنزین علی رغم همه گیری یا بهتر بگوییم به دلیل همه‌گیری، افزایش پیدا کرد. تعداد فزاینده ای از مردم در هند به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی ، اتومبیل های شخصی خود را انتخاب می کنند.

انرژی تجدید پذیر جایگزین سوخت

در این بین هر دو کشور در حال افزایش ظرفیت تصفیه خود هستند. چین در حال حاضر در راه پیشی گرفتن از ایالات متحده به عنوان بزرگترین تصفیه کننده نفت جهان در سال آینده یا دو سال بعد است. سال گذشته ، پالایشگاه های چین حدود 1 میلیون بشکه در روز به ظرفیت موجود اضافه کردند و ظرفیت 1.4 میلیون بشکه دیگر نیز در دست ساخت است. اما برخی معتقدند که با توجه به این که کشور به سمت ترکیبی از انرژی تجدید پذیر حرکت می کند ، بسیاری از این ظرفیت‌ها غیر قابل استفاده خواهد بود.

آرامش در بازار

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت و نفت برنت خام با کاهش اندک به ترتیب به قیمت ۴۸ دلار و ۳۰ سنت و ۵۱ دلار و ۳۶ سنت رسید. در مجموع می توان گفت بازار در یک آرامش نسبی قرار دارد.

blend_76_4.jpg

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید