وضعیت شیوع کرونا به تفکیک استان‌های کشور؛

قرمزترین استان‌های کرونایی در پاییز

کدخبر: ۳۷۸۶۰۸
حد بستری روزانه بر اثر ابتلا به کرونا در ماه پاییز به بالاتر از 3 هزار نفر رسید. در این بین یزد با بیشترین حد نرخ بروز بیماری در پاییز قرمزترین استان کشور در این فصل بوده است.
قرمزترین استان‌های کرونایی در پاییز

به گزارش اقتصادنیوز، در فصل بهار، تابستان و پاییز به نوعی شاهد اوجگیری بیماری کرونا در برخی ماه ها بودیم، فصل پاییز اما روایتی تلخ تر از کرونا به نمایش گذاشت. شدت این بیماری در متغیر های تلخ و نگران کننده کرونایی در میانه آبان نمود جدی تری پیدا کرده بود. یکی از این متغیرها میزان بستری روزانه در کل کشور بود که برطبق آمار رسمی وزارت بهداشت و درمان حد این متغیر در میانه آبان از مرز 3 هزار بستری روزانه نیز فراتر رفت. 

در همین خصوص در گزارشی که این وزارتخانه در 21 آذر از کل وضعیت بستری کشور  منتشر کرده، به شکل دقیقتری این متغیربه تفکیک استانها بررسی شده است.

کرونااستانی

بالاترین و پایین ترین نرخ شیوع بیماری در کشور

بررسی «اقتصادنیوز» از آمارهای منتشر شده برای ماه آبان و آذر نشان می دهد میزان نرخ بروز بیماری به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در تمام استان های ایران به مراتب بیشتر از قبل بوده است. 

استان هایی که در این مدت به نسبت سایرین وضعیت قرمزتری را داشته اند به ترتیب یزد، سمنان، زنجان و خراسان جنوبی گزارش شده است.

این در حالی است که نرخ شیوع بیماری در استانهای جنوبی کشور حدی پایین تر از دیگر مناطق کشور در این مقطع زمانی داشته است. این استانها عبارتند از سیستان و بلوچستان، بوشهر و هر مزگان .

کرونااستانی

وضعیت مثبت بستری پاییز در استان های کشور

در بخش دیگری از این گزارش، وضعیت مثبت بستری ها در استانهای کشور مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا در استانهای اردبیل، زنجان و کهگیلویه و بویر احمد در یکی دوماه گذشته میزان مثبت بستری در اوج خود قرار داشته است. با وجود اینکه این جهش بیماری اکنون در حال کمرنگ تر شدن است اما همچنان اوضاع استان اردبیل قرمز باقی مانده است.

در این میان استانهای مازندران، هرمزگان و خوزستان وضعیت مثبت بستری در حد پایین تری نسبت به دیگر مناطق کشور قرار داشته است.

کرونااستانی

وضعیت بستری تهران به تفکیک شهرستان ها

در این بین وضعیت استان تهران در میانه آبان ماه به قرمزترین شرایط نسبت به دیگر فصل های کرونایی کشور دست یافت در استان تهران حد بستری مثبت روزانه از مرز 300 نفر عبور کرد و رکوردی جدید را به ثبت رساند.

نمودارها و داده های این گزارش در بیان نرخ بروز بیماری در این استان به تفکیک شهرستان ها نشان میدهد میزان این متغیر در فیروز کوه، دماوند و شهریار بالاترین حد خود را در مقایسه با سایرین داشته است. این در حالی ست که شدت این متغیر در بهارستان کمرنگ تر از دیگر مناطق این استان ثبت شده است. 

از سوی دیگر وضعیت مثبت بستری نیز در شهر های رباط کریم، تهران و ورامین در ماه های اخیر در بالاترین حد خود قرار داشته که اکنون این وضعیت تقریبا نصف شده است.

کرونااستانی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید