امید بورس در اولین روز هفته

دو نیروی رشد بورس در امروز

کدخبر: ۳۷۸۴۵۰
هرچند که بورس در سه روز انتهایی هفته گذشته نزول کرد، اما رشد 32 درصدی ارزش معاملات و رشد 45 درصدی تقاضای بازار در روز چهارشنبه امیدها را به بورس برگرداند.
دو نیروی رشد بورس در امروز

به گزارش اقتصادنیوز، علامت‌ها و نشانه‌های مثبت و منفی بازار چهار‌شنبه می‌تواند به پیش بینی روند بورس در روز ‌شنبه کمک کند. در معاملات روز چهار‌شنبه شاخص کل افت اندک هزار و 281 واحدی داشت. اما شاخص کل هم‌وزن با افزایش 6 هزار و 602 واحدی به رقم 450 هزار و 995 واحد رسید. 339 نماد بازار سهام معادل 70 درصد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 25 درصد نمادها کاهش یافت.


»»» بیشتر بخوانید؛ 

پیش‌بینی تحولات بورس تهران در هفته چهارم آذر۹۹


بیشترین افزایش قیمت؛ رشد 9 درصدی بهنوش

بیشترین افزایش قیمت در معاملات بورس چهار‌شنبه به شرکت بهنوش (با نماد معاملاتی غبهنوش) تعلق داشت. پس از بهنوش، شرکت ایران تایر (با نماد معاملاتی ایران تایر) بیشترین رشد قیمت را داشت. شرکت‌ قند اصفهان (با نماد قصفها) نیز در رتبه‌‌ بعدی بیشترین افزایش قیمت معاملات بورس تهران قرار گرفت. در معاملات فرابورس نیز سهام شرکت‌های تولید ژلاتین کپسول ایران (دکپسول)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، صنعتی مینو (غصینو) و اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی803، تملی806، تملی809 و تملی612 بیشترین رشد قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت؛ روز بد پست بانک

پست بانک ایران (با نماد معاملاتی وپست) در روز چهار‌شنبه بیشترین کاهش قیمت را در میان شرکت‌های بورسی به خود اختصاص داد. پس از پست بانک، شرکن نیرو کلر (شکلر) و سیمان سفید نی‌ریز (سنیر) بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت‌های افرا نت (افرا)، پتروشیمی مارون (مارون) و معدنی کیمیای زنجان گستران (کیمیا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

بسیاری از معامله‌گران برای تصمیم در مورد خرید و فروش سهام به صف‌های بازار توجه می‌کنند. هرچند که صف‌های بازار معیار کافی برای پیش بینی تغییرات قیمت سهم‌ها در روز بعد نیست، اما معمولا نمادهایی که در پایان معاملات با صف خرید همراه هستند در روز بعد هم پرتقاضا هستند و نمادهای دارای صف فروش در پایان معاملات، در روز بعد هم با عرضه بالایی مواجه می‌شوند.

صف های بورس هفته سوم اذر

بیشترین تقاضاها؛ چهارمین روز صدرنشینی چخزر

در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته، 224 نماد صف خرید داشتند و ارزش صف‌های خرید 2 هزار و 313 میلیارد تومان بود. روز چهاشنبه برای یازدمین روز کاری متوالی ارزش تقاضای بازار از عرضه‌ها بیشتر بود. در پایان معاملات این روز، همانند 4 روز پیشین بیشترین ارزش صف خرید به شرکت صنایع چوب کاسپین خزر (با نماد معاملاتی چخزر) اختصاص داشت. پس از چخزر، کگهر (سنگ آهن گهرزمین) و سمگا (گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها؛ صف فروش سنگین پدرخش

در پایان معاملات چهار‌شنبه، 24 نماد صف فروش داشتند و ارزش صف‌های فروش 125 میلیارد تومان بود. نماد پدرخش (شرکت درخشان ایران) بیشترین ارزش صف فروش بازار را به خود اختصاص داد و پس از پدرخش، پاسا (شرکت ایران یاسا تایر) و وسخراج (شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی) در رتبه‌های بعدی جدول بیشترین ارزش صف فروش قرار گرفتند. 

پیش بینی بورس امروز

شاخص کل بورس در روز چهار‌شنبه اندکی کاهش یافت و شاخص کل هم‌وزن رشد کرد. برای سومین روز پیاپی شاخص کل و شاخص هم وزن در دو جهت متفاوت حرکت کردند، رشد شاخص هم‌وزن نشان از رشد بخش بزرگی از بازار دارد که شامل شرکت‌های کوچک و متوسط می‌شوند.

در آخرین روز هفته 70 درصد نمادهای بازار با رشد قیمت مواجه بودند و تحلیل‌گران علت ریزش قیمت سهام برخی از شرکت‌های بزرگ را تصمیم سهام‌داران به فروش سهم‌ها و تامین نقدینگی لازم برای خرید سهام پتروشیمی بوعلی می‌دانند که روز چهارشنبه عرضه اولیه (IPO) شد.

هرچند که بورس در سه روز انتهایی هفته گذشته نزول کرد، اما رشد 32 درصدی ارزش معاملات و رشد 45 درصدی تقاضای بازار در روز چهارشنبه امیدها را به بورس برگرداند. در آخرین روز هفته ارزش مازاد تقاضای بازار به رقم 2 هزار و 188 میلیارد تومان رسید و خالص پول حقیقی ورودی 255 درصد رشد کرد و به 683 میلیارد تومان رسید.

در مجموع با توجه به رشد تقاضا در بازار و ورود پول حقیقی، می‌توان انتظار داشت شاخص در اولین روز هفته صعودی شود.

صف های بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید