ربع سکه در صدر جدول بازدهی بازارها در هفته سوم آذر99

خطوط حساس سکه و دلار + جدول و نمودار

کدخبر: ۳۷۸۴۹۶
برای معامله گران بازار سکه مرز 13 میلیونی اهمیت زیادی پیدا کرده است؛ آن ها تصور می کنند، عبور از این خط می تواند منجر به ورود تقاضای جدید به بازار شود و فلز گران بهای داخلی را به سوی سطوح بالاتر هدایت کند.
خطوط حساس سکه و دلار + جدول و نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  با این حال، بازار در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه سومین هفته آذرماه 1399 توان خاصی را برای شکست مرز یاد شده از خود نشان نداد و در نهایت با سودگیری معامله گران به سوی سطح 12 میلیون و 500 هزار تومانی حرکت کرد. روز پنج شنبه دست بالا را فروشندگان بازار سکه داشتند و توانستند قیمت این فلز گرانبها را نزدیک به 200 هزار تومان پایین تر ببرند. علی رغم افت روز انتهایی هفته، سکه در هفته ای که گذشت، هم اندازه با شاخص کل بورس یعنی به میزان 4/2 درصد رشد کرد. به گفته فعالان، معامله گران سکه در هفته جاری به احتمال زیاد در ابتدا سعی خواهند کرد که کف قیمتی بازار را تشخیص دهند و پس از آن خریدهای خود را کلید بزنند. برای معامله گران اهمیت زیادی دارد که سکه در چه نقطه ای مورد حمایت بازار قرار بگیرد. تحلیل گران فنی باور دارند، حفظ محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان می تواند، انتظارات افزایشی را بار دیگر در بازار به قصد هدف 13 میلیون تومانی فعال نگه دارد. رفتن به زیر محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی هم از نگاه بازیگران فنی هدف 11 میلیون تومانی را برای کاهشی های بازار در دسترس قرار می دهد. در حالی که سکه در هفته گذشته برای قرار گرفتن بالای مرز 13 میلیونی دشواریهای زیادی داشت، ربع سکه به راحتی از سطوح مقاومتی عبور کرد و در نهایت توانست در نزدیکی سطح حساس 4 میلیون و 500 هزار تومان به کار خود پایان داد. ربع سکه با بیش از 7 درصد افزایش در صدر جدول بازدهی قرار گرفت. با این حال، ربع سکه برای حفظ این روند در هفته جاری مشکلات زیادی دارد و به نظر می رسد در مقایسه با سایر انواع سکه ظرفیت بیشتری برای افت قیمت داشته باشد.

بازار دلار در هفته آینده

به طور مسلم، روند بازار سکه در هفته آتی بیشتر از هر عاملی به بازیگران ارزی بستگی دارد. دلار در روزهای آخر هفته پیش بالای خط 26هزار تومانی نوسان کرد و معامله گران باور دارند در صورتی که بالای خط یاد شده باقی بماند، خریداران بیشتری هم وارد گود معاملات خواهند شد. با این حال، روند بازار در روز پنج شنبه نشان می داد که معامله گران دلار بیشتر تمایل به فروش دارند. آن ها در انتهای هفته قیمت اسکناس آمریکایی را حدود 200 تومان پایین بردند. البته دلار هم با وجود این افت، در هفته ای که گذشت، افزایش یک درصدی را به ثبت رساند. برخی از فعالان بازار اعتقاد داشتند، دلار می تواند با اهرم تقاضای تسویه شرکت های تجاری بار دیگر خود را به سوی نرخ های بالاتر هدایت کند ولی مساله آنجاست که بدون وجود تقاضای احتیاطی، وقوع نوسانات هیجانی در بازار دشوار است. در چنین شرایطی، معامله گران بیشتر به دنبال سودهای کوتاه مدت هستند و کمتر کسی ریسک خرید بلندمدت را به جان می خرد.

  • سکه
  • دلار
  • بازدهی
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید