گزارش نیمروز بازارهای جهانی+نمودار

امید طلا و نفت به واکسن کرونا؟

کدخبر: ۳۷۸۳۴۰
با توجه به آغاز ساخت و تولید واکسن در برخی کشورها، بازارها کمی آٰرامش گرفتند. به طوری که انباشت ذخیره نفت بر قیمت نفت تاثیری نگذاشت.
امید طلا و نفت به واکسن کرونا؟

به گزارش اقتصادنیوز، آنگونه که کیتکو گزارش داده است، قیمت طلا امروز در معاملات سقوط کرد و بیشترین سقوط را در معاملات قرارداد تحویل در فوریه 2021 تجربه کرد. برهمین اساس قیمت هر اونس به 1828 دلار رسید. 

از نیمه شب ۲۰ آذر معاملات آتی طلای EST با کاهش خالص 32 دلار (-71.1٪) به قیمت 1842.90 دلار رسیده بود. 

2

امروز وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده در شرف آغاز « توزیع سریع واکسن Covid-19 در تمام 50 ایالت  است. یکی از دلهره آورترین تلاش های بهداشت عمومی در طول نسل ها که هر ایالت تعیین می کنند چه کسی اولویت دارد.»

WSJ همچنین گزارش داد که FDA (اداره غذا و دارو آمریکا) اعلام کرده که اولین واکسن Covid-19 که برای استفاده در ایالات متحده در نظر گرفته شده است « در یک مطالعه بالینی معیارهای موفقیت برای تجویز شدن را برآورده کرده است و راه را برای توزیع هموار می کند.» در این گزارش همچنین عنوان شده است که فایزر بدنبال مجوز استفاده اضطراری است.

افت قیمت طلا

در بازار امروز جهانی، طلا و نقره با قیمت‌های پایین‌تری به سمت بازار اروپا حرکت کردند. فلز زرد 0.11٪ افت داشته است و هر اونس 1836 دلار معامله می شود زیرا در معاملات اخیر حتی خروج بیشتر از صندوق‌های قابل معامله (ETF) مشاهده شده است. همچنین به نقره به پایین ترین سطح روزانه رسیده است و 21.89 دلار در بازار عرضه شد. 

1

در حال حاضر قیمت هر اونس طلا ۱۸۳۶ دلار و ۲۰ سنت است.

کاهش غیرمنتظره قیمت نفت

بعد از ظهر چهارشنبه قیمت نفت با وجود انبوه موجودی که توسط اداره اطلاعات انرژی گزارش شده بود ، کمی تغییر کرد.

EIA  گزارش داده بود که میزان تولید نفت خام 15.189 میلیون بشکه در هفته شده است و موجودی نفت آمریکا را به 503.2 میلیون بشکه یا 11 درصد بالاتر از میانگین پنج هفته زمان مشابه سال گذشته می رساند.

بر اساس اطلاعات EIA ، این دومین موجودی بزرگ نفت خام است که پس از تولید 19 میلیون بشکه در اوایل سال جاری ، در ماه آوریل ، ثبت شد.

3

قیمت های نفت اغلب در برابر تولید عمده نفت خام واکنش شدید نشان می دهند ، به ویژه هنگامی که موجودی انبارها زیاد است. اما با واکنش به اخبار مثبت واکسن ، قیمت نفت ساعات پایانی روز گذشته کاهش یافت.

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس با افزایش کمتر از یک درصد به قیمت ۴۵ دلار و ۹۷ سنت رسید. همچنین قیمت نفت برنت نیز با افزایش ۱.۰۶ درصدی به قیمت ۴۹ دلار و ۳۹ سنت رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید