رشد انفجاری ابتلا به کرونا در سرتاسر جهان؛

ردیابی بیماران کرونایی با کمک اپل و گوگل

کدخبر: ۳۷۸۰۶۸
با رشد انفجاری تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 در کالیفرنیا، حالا فرماندار دموکرات ایالت کالیفرنیا خبر از استفاده رسمی اپلیکیشن مشترک ردیابی بیماران کرونایی در حوزه تحت فرمان خود خبر داد.
ردیابی بیماران کرونایی با کمک اپل و گوگل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فورچون، گاوین نیوسام ، فرماندار ایالت کالیفرنیا، اعلام کرد که کالیفرنیا در حال استفاده از یک ابزار هوشمند داوطلبانه برای هشدار به افرادی است که وقت خود را در مجاورت کسی گذرانده باشند که نتیجه آزمایش ویروس کرونا او مثبت بوده است. این ابزار طراحی شده به دست غول‌های تکنولوژی یعنی گوگل و اپل، در 16 ایالت آمریکا و 2 منطقه تاکنون مورد تایید و استفاده رسمی قرار گرفته است.

Uu0DY7xFyjPl

ردیابی مبتلایان با حفظ حریم خصوصی

مقامات گفته‌اند که این ابزار هویت یا مکان افراد را ردیابی نمی‌کند اما از سیگنال‌های بی سیم بلوتوث برای تشخیص اینکه دو تلفن در حداقل فاصله 6 فوتی (1.8 متر) و حداقل به مدت 15 دقیقه در کنار یکدیگر قرار دارند استفاده می‌کند. نیوسام اعلام کرده است که این اپلیکیشن برای استفاده در روز پنجشنبه آماده است.


بیشتر بخوانید؛

 کرونا بازار کدام کسب و کارها را سکه کرد؟


نیوسام دموکرات در بیانیه‌ای گفت: «این فرایند خصوصی، ناشناس و امن است و یکی از ابزارهای زیادی است که در روش داده محور ایالت برای کاهش سرعت انتشار بیماری از آن استفاده می‌شود.»

شانزده ایالت دیگر، به علاوه گوام و واشینگتن دی سی، سیستم مشترک ایجاد شده توسط اپل و گوگل را از قبل در دسترس عموم مردم قرار داده‌اند، اگرچه اکثر ساکنان این مکان‌ها از آن استفاده نمی‌کنند. پیش‌تر از این ابزار به شکل آزمایشی در پردیس‌های دانشگاه کالیفرنیا برای ردیابی موارد ویروس استفاده شده است.

بیانیه فرماندار دموکرات کالیفرنیا در حالی منتشر شد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت در مرز انفجار قرار دارد و بیش از 80 درصد از ساکنان دستور دارند حداقل به مدت سه هفته آینده خانه‌های خود را جز برای مسائل ضروری ترک نکنند و این محدودیت‌ها در بخش بزرگی از این ایالت در حال اجراست.

ezgif.com-webp-to-jpg(6)

طغیان چندباره کووید-19 در کالیفرنیا

دولت محلی نیوسام پس از اشغال شدن بیش از 85 درصد تخت‌های بخش مراقبت ویژه ، دستور اجرای قوانین مربوط به قرنطینه و ماندن در خانه را در کنار بستن غذاخوری‌ها، رستوران‌ها، سالن‌ها و زمینهای بازی در جنوب کالیفرنیا و بخش وسیعی از منطقه کشاورزی دره مرکزی این ایالت صادر کرد.

بر خلاف ماه مارس یعنی زمانی که بیماری همه گیر در ابتدای راه خود بود و کالیفرنیا اولین ایالتی بود که چنین قوانینی را وضع کرد، حالا احتمالا افراد بسیار کمتری از این محدودیت‌ها پیروی کنند. چندین آژانس اجرای قانون گفته‌اند که هیچ برنامه مشخصی برای اجرای محدودیت‌ها ندارند و روی مردم حساب می‌کنند تا داوطلبانه ماسک بزنند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

کالیفرنیا روز یکشنبه بیش از 30 هزار مورد ویروس کرونا را اعلام کرد که رکورد بیشترین تعداد مبتلایان ثبت شده در یک روز را شکست. در حال حاضر در این ایالت بیش از 9 هزار و 700 نفر به دلیل کووید-19 در بیمارستان بستری شده‌اند. بیش از 2200 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در این ایالت بستری شده‌اند که نشان می‌دهد از روز یکشنبه فقط 1500 تخت ICU دیگر در دسترس قرار دارد.

ps7MKDOBxAql

اپلیکیشن ردیابی مبتلایان کرونا گوگل و اپل چیست؟

مردم کالیفرنیا می‌توانند با استفاده از تنظیمات تلفن‌های هوشمند آیفون یا با دانلود اپلیکیشن CA Notify از فروشگاه گوگل پلی (Google Play)، این ابزار را در دستگاه‌های اندرویدی خود فعال کنند. بسیاری از ساکنان ایالت کالیفرنیا قرار است تا روز پنجشنبه با انتشار اعلامیه‌ای از آن‌ها دعوت به مشارکت می کنند.

در اپلیکیشن مشترک گوگل و اپل برخوردهای افراد موقتا به شکلی ثبت می‌شوند که هویت یا موقعیت جغرافیایی فرد را نشان ندهد. اگر تست کرونا افرادی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند مثبت اعلام شود، آن‌ها کد تاییدی را از دپارتمان بهداشت عمومی کالیفرنیا دریافت می‌کنند و می‌توانند با استفاده از آن هشداری ناشناس برای سایر کاربران این اپلیکیشن که ممکن است طی 14 روز گذشته در فاصله‌ای نزدیک به فرد مبتلا حضور داشته‌اند و احتمال قرار گرفتن در معرض خطر را داشته باشند، ارسال کنند.

افزایش اخیر موارد جدید ابتلا به کووید-19 در ماه اکتبر آغاز شد و بسیاری مردم را به خاطر نادیده گرفتن اقدامات ایمنی و معاشرت با دیگران و قرار گرفتن در معرض ابتلا، سرزنش می‌کنند.

5aqQX6Zur4jC

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید