سایه یک تصمیم بر سر بازار اروپا؛

برای ورود به بازار طلا دست نگه دارید

کدخبر: ۳۷۷۶۵۷
در اولین روز آغاز به کار بازار جهانی(نیمه روز دوشنبه به وقت تهران) روند افزایشی بازارهای سهام در جهان نسبت به روز جمعه ادامه نیافت و شاخص ها نزولی شدند. افزایش ابتدای روز طلا نیز دوام نیاورد.
برای ورود به بازار طلا دست نگه دارید

به گزارش اقتصادنیوز، در نخستین روز از هفته پیش روی معاملات در بازار جهانی، شاخص‌ها کمی سردرگم بودند. قیمت هر اونس طلا در ساعات آغازین روند افزایشی داشت اما ناگهان افت پیدا کرد. از سوی دیگر بازارهای سهام جهانی نسبت به روند افزایشی خود در روز جمعه کمی آرام گرفته و در مسیر کاهش معاملات قرار گرفتند.

سایه یک تصمیم اقتصادی بر سر سهام اروپا

براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، همانطور که انتظار می رفت سهام اروپا در روز دوشنبه از سطح پایین تری معاملات را آغاز کرد زیرا تمرکز بازار در منطقه متوجه نتیجه تلاش بین انگلیس و اتحادیه اروپا برای دستیابی به یک معامله تجاری پس از برگزیت است.

شاخص ۱۰۰ بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمز با افت روبرو شد و با 6 واحد کاهش به سطح۶،۵۴۲ رسید. شاخص دکس آلمان نیز با کاهش ۵۰ واحدی  معاملات نخستین روز هفته را آغاز کرد. شاخص CAC فرانسه نیز ۱۶ واحد کاهش را تجربه کرد.

انگلیس و اتحادیه اروپا آخرین تلاش‌های خود را برای رسیدن به یک معامله تجاری پس از برگزیت در این هفته خواهند داشت. مذاکره کننده ارشد انگلیس روز یکشنبه در مسیر تلاش برای نجات گفت و گوهایی که روز جمعه - بخاطر مسائل برجسته ای چون حقوق ماهیگیری و قوانین رقابت که هنوز حل و فصل آن‌ها باقی مانده، متوقف شد- به بروکسل رفت.

106793791_1605183158840NYSE_Floor_Veterans_Day_Photo_201111_PRESS

بازارهای آسیا

در آسیا - اقیانوسیه ، بازارها اواسط صبح روز دوشنبه روندی کاهشی داشتند، سهام هنگ کنگ بیش از 2 درصد کاهش یافت. این امر علی رغم بهبود احساسات در مورد واکسن ویروس کرونا و امیدها درباره محرک اقتصادی آمریکا بود که به ثبت رکورد در وال استریت در روز جمعه منجر شد.

همچنین نیک‌کی ژاپن با کاهش ۰.۷۳ درصدی رو به رو شد و شاخص شانگهای کمی بیش از نیم درصد افت داشت. تمامی این اتفاق‌ها علی رغم اخبار مثبت در مورد بسته محرک که انتظار می رود ترامپ و مک کانل از آخرین لایحه محرک اقتصادی که ارزش آن حدود 908 میلیارد دلار است پشتیبانی کنند، رخ داده است.

بازار آمریکا

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، معاملات سهام آمریکا در اوایل روز دوشنبه پس از یک جلسه ثبت رکورد در روز جمعه، با روند پایین تری کار خود را آغاز کردند زیرا وال استریت به دنبال سرنخ های کمک مالی اضافی است.

معاملات میانگین صنعتی داو جونز با 74 واحد کاهش معادل 0.25 درصد معامله شد. S&P ۵۰۰ نیز با کاهش ۰.۲۵ درصد رو به رو شد. و معاملات آتی نزدک 100 روندی ثابت داشت.

روز جمعه با بالاترین امتیاز، داو بیش از 200 واحد افزایش را تجربه کرد که بالاترین رقم روزانه و بسته شده بود.S&P 500 و Nasdaq Composite به ترتیب 0.9 درصد و 0.7 درصد رشد کردند.

سردرگمی طلا

براساس گزارش کیتکو، با بازگشت مجدد روند صعودی طلا در هفته گذشته هنوز این فلزگرانبها نتوانسته در بالای سطح مقاومت 1848.84 دلار معامله شود اما یک شبه 0.18 درصد رشد را تجربه کرد.

شرایط شاخص دیگر یعنی نقره نیز چندان مثبت به نظر نمی رسد و در اولین معاملات هفته با 0.18 درصد کاهش معامله شد. به طور کلی احساسات بازار در معرض عوامل متفاوتی بوده است.

طلا و نفت

پایین‌ترین قیمتی که طلا در روز جاری تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت تهران تجربه کرده، ۱۸۲۵.۲۸ دلار است. از سوی دیگر طلا امروز وارد کانال ۱۸۴۲ نیز شد تحلیل گران می گویند فعلا به دلیل سردرگمی طلا، سرمایه گذاران برای ورود به این بازار کمی دست نگه دارند. این در حالی است که اکثریت معامله گران انتظار داشتند عملکرد بازار طلا صعودی باشد اما حرکت امروز تقریبا غافل گیر کننده برای آنها بود. زیرا طلا هفته را کمتر از حد انتظار آغاز کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید