سکه به نزول اونس طلا توجهی نکرد

صعود احتیاطی در بازار ارز +جدول و نمودار

کدخبر: ۳۷۶۳۸۹
اقتصادنیوز: امروز 10 آذر 1399 قیمت دلار در کانال 25 هزار تومانی پیشروی کرد ولی معامله گران بزرگ احتیاط خود را کنار نگذاشتند.
صعود احتیاطی در بازار ارز +جدول و نمودار

به گزارش اقتصادنیوز روز دوشنبه، دلار تا آستانه سطح 25  هزار و 500 تومانی هم رشد کرد ولی در اواخر روز به زیر 25 هزار و 400 تومان بازگشت. به گفته فعالان، میزان خریدها در بازار ارز بیشتر شده بود، ولی معامله گران بی گدار هم به آب نزدند و آماده بودند که در صورت تغییر جهت بازار،‌موقعیت فروش بگیرند. در چنین شرایطی می‌توان گفت، بازار هم چنان نسبت به رشد قیمت محتاط است و تا زمانی که علائم مطمئنی را مشاهده نکند، خریدهای بزرگ را صورت نخواهد داد.

بازار ارز امروز یک سیگنال مهم از افزایش قیمت دریافت کرد و آن هم برگشت نرخ حواله درهم به بالای 7 هزار تومان بود. در صورتی که درهم فردا به بالای 7 هزار  و 200 تومان برود، می توان انتظار رشد بیشتر در بازار داخلی را داشت. با این حال، اگر خط 7 هزار تومانی درهم از دست برود، بازگشت دلار به مسیر نزولی نیز دور از دسترس نخواهد بود. روز دوشنبه، ارزش دلار در هرات افغانستان نیز صعودی شده بود و این مساله هم انتظارات بازیگران بازار داخلی را تحت تاثیر قرار داد. تحلیل گران فنی نیز عنوان می کنند، کانال 24 هزار تومانی به عنوان کف قیمت دلار عمل کرده است و تصور اینکه قیمت این ارز به کف خورده است، موجب شد که امروز میزان خریدها کمی بیشتر از روزهای قبل شود.

در روزی که دلار افزایشی بود، معامله گران در بازار سکه فعال‌تر شدند و توانستند قیمت این فلز گران بها را به بالای مرز 11 میلیون تومانی ببرند. با عبور سکه از این مرز، جسارت خرید بیشتر شد و قیمت در حوالی 11 میلیون و 300 هزار تومان قرار گرفت. سکه در شرایطی صعودی شد که ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی تا ساعت 4 بعدازظهر رویه نزولی داشت. در واقع سکه امروز به روند طلا محل نگذاشت و افزایش قیمت دلار را جدی تر گرفت. بی محلی سکه به اونس طلا و افزایشی بیشتر از میزان رشد دلار موجب شد که حباب سکه تا 700 هزار تومان افزایش پیدا کند. در حالی که دلار امروز1.3 درصد افزایش یافته بود، بازدهی سکه به بالای 3.5 درصد رسید. سکه با این رشد، در صدر جدول بازدهی روزانه قرار گرفت. حتی شاخص کل بورس هم امروز نتوانست، بالای 3 درصد افزایش پیدا کند.

رشد سنگین قیمت سکه در روز دوشنبه و افزایش حباب آن موجب شده است که ریسک خرید سکه نسبت به دلار بیشتر شود. 

  • بازدهی بازارها 10 آذر 99
  • جدول قیمت سکه و ارز 10 آذر 99
  • نوسانات سکه 10 آذر 99
  • نوسانات درهم 10 آذر 99
  • نوسانات دلار10 آذر 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید