بورس بر بال این سهم ها رشد کرد / چه سهم هایی بیشترین تقاضا و رشد قیمت را داشتند؟

کدخبر: ۳۷۶۳۰۲
در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید 2 هزار و 477 میلیارد تومان شد و نمادهای تاپیکو، خزامیا و خگستر بیشترین صف خرید را داشتند.
بورس بر بال این سهم ها رشد کرد / چه سهم هایی بیشترین تقاضا و رشد قیمت را داشتند؟

به گزارش اقتصاد نیوز، در معاملات روز دوشنبه بازار سهام، شاخص کل بورس 38 هزار و 656 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 465 هزار واحد رسید.


»»» بیشتر بخوانید؛

رکورد جدید نرخ رشد بورس


عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید 2 هزار و 477 میلیارد تومان شد و ارزش صف‌های فروش به رقم 688 میلیارد تومان رسید.

نمادهای تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین)، خزامیا (زامیاد) و خگستر (گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) بیشترین صف خرید را داشتند و بیشترین صف فروش به نمادهای تلیسه (دامداری تلیسه نمونه)، زشگزا (شرکت شیر و گوشت زاگرس) و زبینا (کشاورزی و دامپروری بینالود) تعلق داشت. 

سهم‌های تاثیرگذار

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (با نماد معاملاتی فارس) بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص بورس داشت.قیمت سهام فارس 4.7 درصد افزایش یافت و به تنهایی 4 هزار و 413 واحد شاخص کل بورس را بالا کشید. پس از فارس، فولاد، شستا، تاپیکو، کگل، کچاد و خودرو دیگر نمادهای سبزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد 2.7 درصدی بورس در روز دوشنبه داشتند. 

بیشترین رشد قیمت

در بورس، شرکت ایران ارقام (با نماد معاملاتی مرقام) بیشترین رشد قیمت را داشت. پس از مرقام، شاراک (پتروشیمی اراک) و انرژی3 (سایر اشخاص بورس انرژی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند. در فرابورس نیز اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی (تملی808، تملی708، تملی804، تملی612، تملی808 و تملی805) با رشد 5 درصدی قیمت، بیشترین رشد قیمتی را داشتند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید