بازار ارز از فاز هیجان خارج شد

نشانه‌ای قوی از روند قیمت دلار

کدخبر: ۳۷۶۰۱۹
بازار ارز هیچ نشانه افزایشی را فعلا از خود بروز نداده است.
نشانه‌ای قوی از روند قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، با اینکه برخی منتظر بودند تا واقعه روز جمعه و بهم خوردن معادلات سیاسی، بازار ارز کشور را دچار تغییر جدی کند، اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد. این مسئله نشان از این داشته که تعداد خریداران بازار با وجود یک ریسک جدید، در سطحی کمی قرار داشته اند. در واقع، علاوه بر اینکه معامله گران ارزی فعلا چشم انداز بازار را کاهشی می بینند، حتی مردم نیز تحت تاثیر اخبار جدید به میدان فردوسی مراجعه نکردند. پس توان و قدرت دلار برای افزایش بیشتر، کاملا تحلیل رفته است و حتی بازار فعلا نسبت به اتفاقات سیاسی نیز عایق شده است. 

دیروز دلار تلاش هایی برای ورود دوباره به کانال 25 هزار تومان کرد، اما این تلاش‌ها ناکام ماند و بار دیگر به کانال 24 هزار تومان بازگشت. روند تغییرات دیروز قیمت را در کمتر از 2 دقیقه در گزارش «اکوایران» ببیند.

با وجود اینکه بازار ارز فعلا نشانه ای از افزایش نشان نداده، اما درگیری با کانال 24 هزار تومان کماکان ادامه دارد. در تابستان، دلار در راند صعودی نیز به راحتی نتوانسته بود از مرزهای کنونی عبور کند و روزهای زیادی را مشغول باز کردن قفل 24 هزار تومان شده بود. این یعنی دلار در راند کاهشی نیز احتمالا با باند 24 درگیر جدی خواهد داشت و احتمالا عبور از باند 24، مجوز برای عبور از مرزهای پایین تر را خواهد داد و دلار را به کف 20 هزار تومان هدایت خواهد کرد. 

رنج قیمت امروز دلار

درهم امارات دیروز روندی افزایشی را طی کرد اما حتی نتوانست وارد کانال 6900 تومان شود. به همین دلیل، هم دلار جسارت تثبیت در کانال 25 هزار تومان را نیافت. باید دقت کرد که دلار در 2 هفته اخیر با حباب منفی نسبت به درهم تنظیم می شود. با آخرین نرخ درهم، دلار تا 25 هزار و 200 تومان می ارزد. اما دلار در بازار، 500 تومان ارزان‌تر از این نرخ است. امروز سقف اول دلار 25 هزار تومان است.از آن سو، 24,500 تومان نیز اولین سد دلار برای مسیر کاهشی است. اگر درهم به کف روزانه برسد، لمس 24 هزار تومان نیز برای دلار میسر خواهد بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید