سکه، دلار و طلا در هفته اول آذر نزولی شدند

علامت سبز در بازار سهام + نمودار

کدخبر: ۳۷۵۷۳۵
اقتصادنیوز: اولین هفته آذرماه 99 ، صحنه افت تمام بازارها، بجز بازار سهام بود.
علامت سبز در بازار سهام + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز شاخص کل بورس در هفته ای که گذشت، 1.6 درصد تقویت شد و در ارتفاع یک میلیون و 367 هزار واحدی قرار گرفت. صعود بازار سهام در شرایطی صورت گرفت که سکه مرز مهم 11 میلیون تومانی را از دست داد و دلار به زیر 25 هزار تومان رفت. سکه بیش از 8 درصد و دلار بیش از 4 درصد افت قیمت را در هفته اول آذرماه به ثبت رساندند. طلای 18 عیار نیز در همین بازه زمانی روند منفی داشت و نزدیک به 6 درصد از ارزش خود را از دست داد.

بازارها در شرایطی در هفته جاری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که در بازار سکه و دلار، مرزهای حمایتی مهمی از دست رفته است و این مساله می تواند به فشار فروش معامله گران بیافزاید. با این حال، تحلیل گران فنی باور دارند که خصوصا سکه در مرز 10 میلیون تومانی مورد حمایت واقع خواهد شد. آن ها در حالی چنین ادعایی را بیان می کنند که اونس طلا بعدازظهر روز جمعه به ریزش خود ادامه داده است و حتی مرز حمایتی هزار و 800 دلاری را از دست داد. فشار کاهشی اونس طلا یکی از عواملی بود که در هفته ای که گذشت، زمینه ساز افزایش فروش ها در بازار سکه شد. با این حال، در صورتی که دلار روز شنبه افت بیشتری را تجربه نکند، سکه می تواند تا حدی در برابر فشار اونس مقاومت کند. برای سکه بازان حمایت 10 میلیونی اهمیت زیادی دارد و بازار از اواسط تیر ماه زیر این خط روانی نوسان نکرده است.

بازار دلار نیز در انتهای هفته گذشته حمایت مهم 25 هزار تومانی را از دست داد. اکثر تحلیل گران فنی باور داشتند، از دست دادن این حمایت می تواند زمینه ساز نزول اسکناس آمریکایی تا نقطه 23 هزار و 800 تومانی شود. با وجود این، برخی ازمعامله گران افزایشی بازار اعتقاد دارند که دلار از لحاظ بنیادی ظرفیت کاهش بیشتری را ندارد. آن ها هم چنین به این مساله دلبسته اند که بازار با تکیه بر جوسازی روانی پیرامون برخی اخبار بتواند خود را به سوی نرخ های بالاتر هدایت کند. دلار در واکنش به پیروزی بایدن در ابتدا حتی با سرعت زیادی تا کانال 23 هزار تومانی پایین رفت، ولی پس از آن با افزایش خریدها مواجه شد. البته کاهشی های بازار باور دارند، جنس نزول این دفعه دلار متفاوت است. به گفته آن ها بازار به صورت آرامی کاهش یافته است و سمت و سوی انتظارات هم تغییر زیادی کرده است. به گفته آن ها، بازار بیشتر ازگذشته احتمال می دهد که تنش ها میان ایران و آمریکا کاهش پیدا کند و همین مساله موجب شده است که از میزان تقاضای ورودی به بازار ارز و سکه کاسته شود.

  • بازدهی هفته اول آذر 99
  • دلار هفته اول آذر 99
  • سکه هفته اول آذر 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید