سفرهای هوایی با کمک تکنولوژی از سر گرفته می‌شوند

چاره‌جویی «یاتا» برای مقابله با کرونا و لغو قرنطینه مسافران

کدخبر: ۳۷۵۲۷۵
انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی به دنبال آن است تا با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی بتواند فوانین قرنطینه مسافران هوایی در کشورها را لغو کند و آزمایش‌گیری سیستماتیک کرونا را با آن جایگزین کند.
چاره‌جویی «یاتا»  برای مقابله با کرونا و لغو قرنطینه مسافران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از رویترز، با شیوع بیماری کرونا سفرهای هوایی در جهان با محدودیت‌های جدی و بسیار شدیدی مواجه شد. این محدودیت‌ها برای سفرهای بین کشورها فلج کننده بوده است و بسیاری از کشورها در مقاطع زمانی به طور کامل آسمان خود را به روی پروازهای خارجی به طور کامل یا محدود بستند. اگر این چنین هم نکردند دست به قرنطینه ۱۴ روزه مسافران زده‌اند که همین امر باعث کاهش میل افراد به سفر با هواپیما شده و این صنعت را در معرض خطراتی جدی قرار داده است. انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA) اعلام کرد در حال توسعه مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های تلفن همراه است که به مسافران کمک می‌کند تا در زمان محدودیت‌های سفر کووید-۱۹ بتوانند به طور ایمن گواهینامه‌های آزمایش و واکسن خود را با شرکت‌های هواپیمایی و دولت‌ها به اشتراک بگذارند.


بیشتر بخوانید؛

 جَنگ استارتاپ آمریکایی با کرونا/پروازهای مسافربری رونق می‌گیرد؟


انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی، که نمایندگی بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان را بر عهده دارد، قصد دارد تا پایان سال پلتفرم Travel Pass را آزمایشی کرده و از نیمه اول سال آینده آن را برای تلفن‌های اندروید و اپل در دسترس قرار دهد.

شرکت های هواپیمایی دولت‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند تا تست گیری سیستماتیک بیماری کووید-۱۹ از مسافران را جایگزین الزامات قرنطینه‌ای خسته کننده قرار دهند.

static.reuters.com

تست گیری از مسافران جایگزین قرنطینه خواهد شد

نیک کارین، رئیس بخش امنیت یاتا گفت: «اولویت اصلی ما این است که مردم دوباره بتوانند با خیالی راحت به سفرهایشان بپردازند. این بدان معنا است که به دولت‌ها اطمینان می‌دهیم آزمایش گیری سیستماتیک کرونا از مسافران می‌تواند به عنوان جایگزینی مطمئن در برابر الزامات قرنطینه عمل کند.»

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی اعلام کرده است که سلامت مسافران و سایر داده‌ها به صورت متمرکز ذخیره نمی‌شوند، بلکه از طریق بلاکچین تأیید می‌شوند و به این ترتیب مشتریان می‌توانند خودشان هر آن چه را به اشتراک می‌گذارند، کنترل کنند.

یاتا به دنبال استفاده از یک اپلیکیشن جدید "سفر بدون تماس" است که اطلاعات گذرنامه افراد را با گواهینامه‌های آزمایش و واکسیناسیون دریافت شده از آزمایشگاه‌های شرکت کننده ترکیب می‌کند. همچنین در آن قرار است الزامات بهداشتی جهانی و مربوط به کشورهای مختلف در کنار لیست و آدرس مراکز آزمایش و واکسیناسیون استفاده شود. انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی می‌گوید که این پلت فرم بر اساس استانداردهای منبع باز (Open Source) ساخته شده است تا با همکاری سیستم‌های موجود از جمله اپلیکیشن‌های مشتریان خود شرکت‌های هواپیمایی عضو آن کمک کند تا سفرهایی امن‌تر و راحت‌تر در سراسر جهان انجام شود.

040103-01-05

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید