رفتار احتیاطی معامله گران دلار

بازار ارز خبرها را جدی نگرفت + نمودار و جدول

کدخبر: ۳۷۴۹۸۰
اقتصادنیوز: امروز سوم آذرماه در سومین روز هفته، برخی از معامله گران سعی کردند با جوسازی پیرامون اخبار سیاسی، قیمت دلار و سکه را دچار نوسان زیادی کنند.
بازار ارز خبرها را جدی نگرفت + نمودار و جدول

به گزارش اقتصادنیوز  با این حال، چنین اتفاقی رخ نداد و سکه و دلار،‌افزایش ملایمی را تجربه کردند. اسکناس آمریکایی امروز 150 تومان رشد کرد و به بهای 25 هزار و 850 تومان رسید. سکه هم با افزایش جزیی 50 هزار تومانی به قیمت 11 میلیون و 850 هزار تومان رسید. رشد محدود سکه و دلار در حالی رخ داد که در ابتدای روز، نوسان گیران دو خبر را به صورت وسیع در کانال های معاملاتی خود منتشر می کردند. اولین خبر حمله یمن به عربستان بود که معامله گران سعی می کردند با اتکا به آن، احتمال افزایش تنش ها را برجسته کنند. در کنار این، آن ها به اخبار برخی منابع توجه می کردند که احتمال حمله به تاسیسات اتمی ایران را مطرح می کرد. آن ها به ملاقات پومپئو، بن سلمان و نتانیاهو در عربستان اشاره می کردند؛ با این حال، انجام این دیدار از اساس توسط عربستان تکذیب شد.

نکته مهم واکنش بسیار اندک بازار به این شایعات خبری بود. این مساله نشان می دهد که بازار دیگر به اندازه قبل به اخبار سیاسی حساس نیست و برای نوسانات خود بیشتر به خبرهای واقعی و مسائل بنیادی دقت خواهد کرد. در این میان، عده ای هم عنوان می کردند بارها چنین اخباری به بازار رسیده است و اتفاقی رخ نداده است ، در نتیجه معامله گران توجه چندانی به آن ها نکردند.

چرا دلار در برابر افت قیمت مقاومت کرد؟ 

روز دوشنبه، دلار و  سکه در برابر افت قیمت مقاومت کردند. فعالان باور داشتند، بازار سکه و دلار روند طبیعی خود را طی می کند و برگشت قیمت در روز دوشنبه با توجه به افت روزهای قبل غیرعادی نبود. در کنار این، امروز قیمت درهم هم روند صعودی داشت و به رشد قیمت دلار کمک می کرد. برخی از بازیگران فنی هم اعتقاد داشتند، دلار در برابر نزول به زیر سطح 25 هزار و 500 تومان مقاومت می کند. از نگاه آن ها با برخورد به این سطح میزان خریدها بالا رفت. با این حال،‌میزان افزایش در روز دوشنبه بسیار محدود بود.

دلار تنها 6 دهم درصد رشد کرد و سکه هم افزایش جزیی 4 دهم درصدی داشت. یکی ازعواملی که رشد سکه را محدود می کرد،‌ کاهش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی تا ساعت 4 بعدازظهر بود. بازاری که در روز دوشنبه بیشترین رشد را داشت، بازار سهام بود که شاخص کل آن بیش از یک درصد تقویت شد.

 

  • بازدهی بازارها 3 آذر 99
  • روند بهای سکه و ارز 3 آذر 99
  • روند بهای سکه 3 آذر 99
  • روند بهای درهم3 آذر 99
  • روند بهای دلار 3 آذر 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید