بی رمقی سکه کهن، ادامه صعود سکه نوین

کوچ میلیاردر معروف از طلا به بیت‌کوین

کدخبر: ۳۷۳۵۲۴
قیمت اونس طلا در پایان روز آغازین با وجود نوسانات بسیار تقریباً بدون تغییر و بی‌رمق بود. بیت کوین اما در ادامه رالی تاریخی خود در روز دوشنبه 5.5 درصد افزایش داشت.
کوچ میلیاردر معروف از طلا به بیت‌کوین

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت هر اونس طلا  با بسته شدن بازار‌های جهانی روز دوشنبه با با وجود نوسانات 30 دلاری در پایان بازار تغییر چندانی نیافت  و بر روی 1889 دلار قرار گرفت یعنی یک دلار افزایش از آغاز روز . با توجه به روند قیمت اونس طلا پس از افزایش‌ دیروز صبح تا نزدیکی 1900 دلار و سقوط پس اعلام گزارش واکسن جدید مدرنا، این بازار اکنون توان خروج از سقف و کف خود را ندارد.  بالاترین قیمت لحظه‌ای در روز دوشنبه اونس طلا 1896 دلار و پایین ترین آن 1866 دلار بوده است. 

نمودار طلا

پناهگاه دیجیتال؛ طلایی تر از طلا؟

اما در چند هفته گذشته توجه‌ها به بیت‌کوین جوان‌ جذب شده است. بیت کوین، که بهطلای دیجیتال معروف شده به این لقب متعهد ماند، به رالی خود ادامه داده و در نزدیکی 17 هزار دلار قرار گرفته است. این پناهگاه اقتصادی حتی نظر یک میلیاردر بازار سهام را که قبلاً به طلا روی آورده بود را نیز به خود معطوف کرده است.

قیمت بیت‌کوین امروز 5.5 درصد دیگر افزایش یافت و به 16.84 هزار دلار رسید. قیمت بیت‌کوین اکنون در هفته گذشته 7 درصد، در ماه گذشته 29 درصد، و در سه ماه گذشته 58 درصد افزایش داشته است. 

به گزارش سایت مجله فوربز، ستنلی دراکن‌میلر نهنگ میلیارد بازار سهام آمریکا که در سال 2018 گفته بود برنامه‌ای برای خرید بیت‌کوین ندارد، اکنون نظر خود را تغییر داده و بیت‌کوین را «بهتر از طلا» مطرح کرده است. دراکن میلر  که  پس از موفقیت در سال‌ها 1986 تا 2010، بدون اینکه هیچ سال باختی را تجربه کند، به طور میانگین سالانه 30 درصد سود به دست آورد. وی در آن زمان در نتیجه بحران مالی 20 درصد سرمایه خود را در طلا گذاشت. 

اما دراکن‌میلر اکنون می‌گوید: من در حال حاضر چندین مرتبه بیشتر از بیت کوین صاحب طلا هستم، اما صادقانه بگویم اگر طلا سودمند باشد، بیت کوین احتمالاً بازدهی بیشتری خواهد داشت زیرا بیت‌کوین کمتر اشباع شده و نوسانات بیشتری را نیز در بر دارد. 

نمودار بیت ‌کوین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید