سامسونگ رکورد شکنی کرد، اپل جا ماند؛

بازار تلفن‌های هوشمند در تسخیر چینی‌ها

کدخبر: ۳۷۰۳۶۵
سامسونگ با ارائه گزارش فروش خیره کننده خود باز هم به صدر پرفروش ترین تولیدکنندگان تلفن همراه در جهان رسید، اما آمارها نشان می‌دهد عملا چینی‌ها تسلط مطلقی بر بازار دارد.
بازار تلفن‌های هوشمند در تسخیر چینی‌ها

به گزارش اقتصاد نیوز، با انتشار گزارش عملکرد 3 ماهه شرکت‌های مختلف مشخص شد که سامسونگ بار دیگر توانسته است به رتبه اول فروشندگان تلفن‌های هوشمند در جهان بازگردد و هوآوی به رغم کاهش چشمگیر فروش خود کماکان رتبه دوم را با اختلافی نسبتا چشمگیر حفظ کرده است. اپل نیز عملکرد ناامید کننده‌ای در فصل سوم سال داشته است، درست بر خلاف رقبای چینی خود یعنی شیائومی، اوپو، ویوو و رلمی که رشد خیره کننده‌ای در فروش داشته‌اند.

طبق این گزارش از میان 7 شرکت پر فروش تلفن‌های همراه هوشمند در جهان 5 شرکت چینی، یک شرکت کره جنوبی و یک شرکت آمریکایی حضور دارند که از سلطه مطلق چین بر بازار تلفن‌های همراه جهان حکایت دارد.

4p5KXtDnWaPv

سامسونگ با رکوردشکنی هوآوی را تسلیم کرد

براساس گزارش های منتشر شده از سوی شرکت‌های آنالیز بازار آی دی سی (IDC)، کانتر پوینت (Counterpoint) و کانالیس (Canalys)، شرکت سامسونگ (Samsung) پس از آن که در 3 ماهه دوم سال جاری جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین فروشنده تلفن همراه جهان تسلیم شرکت هوآوی (Huawei) کرده بود، توانست در 3 ماهه سوم آن را باز پس گیرد. حالا سامسونگ با گزارش جدید خود به صدر بزرگترین فروشنده‌های تلفن‌های هوشمند در جهان بازگشت. این خبر درست در شرایطی منتشر می‌شود که سامسونگ بی‌سابقه ترین و بالاترین ارقام درآمد 3 ماهه تاکنون خود را منتشر کرده است که به گفته این شرکت، رشد تقاضا برای تلفن‌های هوشمند کمک شایانی به این امر کرده است.

6wmwvrNnVKOR

افت فروش هوآوی در سایه تحریم‌های آمریکا

هوآوی 3 ماه پیش برای اولین بار فروشنده شماره یک جهان شد و در حالی که در بسیاری از نقاط جهان به دلیل بیماری همه گیر کووید-19 خرده فروشی وضعیت نامساعدی را تحت تاثیر محدودیت‌ها تجربه می‌کرد، با پشتیبانی قدرتمند بازار چین روبرو شده بود. اما حالا طبق گزارش کانترپوینت، فروش تلفن‌های هوشمند هوآوی در 3 ماهه سوم 7 درصد نسبت به 3 ماهه دوم سال و 24 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی کاهش یافته است، این آمار در حالی رقم می‌خورد که فروش تلفن‌های سامسونگ نسبت به سه ماهه گذشته 47 درصد افزایش داشته است.

به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین دلایل افت فروش هوآوی تحریم‌های سفت و سخت آمریکا علیه این غول تکنولوژی چینی باشد. البته رقابت در فصل پایانی سال برای هوآوی هم می‌تواند جذاب‌تر باشد چرا که این شرکت نیز با انتشار تلفن‌های میت 40 خود رقابت در بازار را به اوج خواهد رساند.

6GuJ8Wsr559z

شیائومی اپل را کنار زد

شرکت چینی شیائومی (Xiaomi) نیز با رشدی خیره کننده برای نخستین بار توانست رتبه سوم را بدست آورد و برای اولین بار با رشد 46 درصدی فروش از غول آمریکایی اپل (Apple) پیشی بگیرد. در گزارش فروش فصل سوم سال اپل نیز با 7 درصد کاهش فروش نسبت به سال گذشته روبرو شد که بدون شک این کاهش فروش تحت تأثیر این واقعیت است که آغاز فروش آیفون‌های جدید این شرکت در ماه اکتبر و نوامبر اعلام شده بود.

nburtwZlnWat

فروش قدرتمند 3 خواهر چینی

طبق اطلاعات به دست آمده رتبه‌های پنجم، ششم و هفتم فروش تلفن‌های هوشمند در جهان نیز به برندهای زیر مجموعه شرکت چینی بی بی کی الکترونیکس (BBK Electronics) اختصاص یافته است. 3 شرکت اوپو (Oppo)، ویوو (Vivo) و رلمی (Realme) سه فروشنده بزرگ بعدی و از زیر مجموعه‌های غول چینی بی بی کی محسوب می‌شوند. البته در گزارش کانترپوینت شرکت اوپو در رده پنجم قرار گرفته است، در حالی که آی دی سی و کانالیس این جایگاه را به ویوو اختصاص داده‌اند، اما هر 3 گزارش این شرکت‌های آنالیز بازار نشان ‌می‌دهد که تعداد تلفن‌های هوشمند فروخته شده توسط این 3 برند چینی به یکدیگر نزدیک است. نکته جالب در این گزارش‌ها آنجاست که اگر مجموع میزان فروش 3 ماهه سوم این برند‌های مرتبط به شرکت‌های زیر مجموعه بی بی کی الکترونیکس را با هم حساب کنیم، میزان فروش آن‌ها بالاتر از هوآوی در رده دوم جهان قرار می‌گیرد و با فاصله کمی در تعقیب سامسونگ خواهد بود.

maxresdefault

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید