عقب نشینی فروشندگان و خریداران از بازار سکه؛

بازار سکه از سکه افتاد

کدخبر: ۳۷۰۲۸۶
شواهد نشان می دهد بازار سکه که تا دو هفته قبل پر رونق بود و حتی در کانال 15 میلیون تومان قرار داشت،فعلا از سکه افتاده است و معامله گران دست به عصا در بازار حرکت می کنند.
بازار سکه از سکه افتاد

به گزارش اقتصاد نیوز، بامداد دیشب بازار طلای جهانی پس از نوسان‌های زیاد در کانال 1800 بسته شد. اونس گرچه افزایشی بسته شد اما رشد آن به حدی بود که زیان یک روز معامله گران را پوشش داد و هفته برای خریداران طلا بد تمام شد.

سایه سیاست بر اونس اجازه نمی‌دهد بازار روند طبیعی خود را طی کند و در این بازار همه‌چیز تعلیق شده است. با توجه به این‌که یک‌پایه اصلی قیمت سکه در بازار ایران اونس طلا این اتفاق برای معامله‌گرانی که به دنبال نوسان سکه به سمت بالا هستند مطلوب نیست.

این گروه برای امتحان شانس خود و برگشت سکه به کانال 14 میلیون روی اونس حساب بازکرده بودند اما تیرشان به سنگ خورد.

از سوی دیگر دلار نیز نوسان‌های جدی که بتواند بازار سکه را بالا بکشد تجربه نکرده است. در معاملات پشت خطی دلار در مرز 28 معامله می‌شود. قیمت دلار هرات نیز که مورد رصد تحلیل گران فنی است با کف حمایتی مهم 27 هزار و 400 حدود 500 تومان فاصله دارد.

شاید به همین دلیل هم باشد که در معاملات پشت خطی قیمت سکه از مرز 13 میلیون و 500 هزار تومان فراتر نمی‌رود. نکته جالب این‌که در کانال‌های معامله گران بیش از آنکه صحبت از قیمت باشد پست‌های مربوط به نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا فوروارد می‌شود. آن‌هایی که مال دار هستند بر نظرسنجی‌های تمرکز دارند که وضع ترامپ را خوب جلوه می دهد و آن‌هایی که ریال در دست دارند شانس بایدن را مدام صعودی می کنند.

01

پیش بینی قیمت سکه امروز

به نظر می‌رسد در معاملات امروز خریداران و فروشندگان دست‌به‌عصا تر از هفته قبل حرکت کنند. اولین اتفاق در بازار امروز کاهش عمق معاملات است و انتظار نمی‌رود بازیگران بازار حداقل در نیمه اول هفته ریسک زیادی کنند و شواهد حکایت از عقب نشینی عرضه و تقاضا در بازار دارد. برخی معامله گران اعتقاددارند: قیمت سکه نیز در سه روز ابتدایی هفته با توجه به تعطیلی بازار جهانی همگام با دلار حرکت می‌کند. اگر دلار نوسان جدی نداشته باشد سکه حوالی 13 میلیون و 500 هزار چرخ خواهد زد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید