قیمت و زمان انتشار «لوگان» 2021 در بازار؛

ال-90 جدید؛ هوشمند، سبز و راحت

کدخبر: ۳۶۹۶۵۹
مدل جدید خودروی لوگان که در ایران به نام ال-90 شناخته می‌شود، توسط شرکت داچیا و رنو رونمایی شد و به زودی راهی بازارهای اروپا و آمریکا خواهد شد.
ال-90 جدید؛ هوشمند، سبز و راحت

به گزارش اقتصادنیوز، مدل جدید خودروهای لوگان که در ایران به نام ال-۹۰ شناخته می‌شوند به صورت رسمی و برای عرضه در بازار اروپا رونمایی شد. این خودرو خانوادگی که محصول مشترک شرکت رومانیایی داچیا یا همکاری رنو فرانسه است، در سال ۲۰۰۵ وارد بازار خودروهای اقتصادی و منشا تغییرات زیادی در بازار شد. حالا پس از ۱۵ سال از تولید اولین خودروهای لوگان، شرکت داچیا و شرکت مادر آن یعنی  رنو از مدل جدید این خودرو که آغازگر نسل سوم آن است رونمایی کرد.

tP3fdQOhHXgv

طراحی خارجی جدید

طراحی مدل جدید لوگان کاملا جدید و با ظرافت‌تر است. در این مدل طول خودرو ۳.۶ سانتی متر طولانی‌تر، فاصله بین ۲ محور بیشتر و بیرون‌زدگی عقب خودرو نیز کاهش یافته است. فرم جدید به شکل جذابی جمع و جور تر از گذشته است، به این شکل که شیشه جلوی خودرو با شیب بیشتر طراحی شده و سقف آن نیز یک سانتی متر کوتاه‌تر از گذشته است.

خط سقف روان، آنتن رادیویی تعبیه شده در انتهای سقف و پنجره‌های کناری کمی کوچکتر جلوه پویاتری را به طراحی کلی لوگان بخشیده است. در لوگان جدید همانند مدل جدید ساندرو، چند قابلیت ویژه نوین وجود دارد: چراغ‌های ال ای دی به شکل حرف انگلیسی Y و طراحی نوآورانه دستگیره‌های درب.

oqigCTq0yASN

لوگان؛ یک خودرو خانوادگی

داچیا لوگان جدید یک اتومبیل کاملا ویژه خانوادگی است. فضای زانوی مسافران صندلی عقب ۴۲ میلی‌متر نسبت به گذشته افزایش یافته است تا به یکی از بهترین اتاق‌ها در نوع خود را به تبدیل شود. در پشت صندلی‌های جلو نیز یک میز سینی هواپیمایی تا شونده با نگهدارنده فنجان تعبیه شده است که فارغ از قابلیت تا شدن طول آن را نیز تا ۷ سانتی متر می‌توان تنظیم کرد تا برای تمام افراد در ابعاد مختلف جوابگو باشد.

Dacia-Logan-2021-1600-0f

صندوق بار منحصر به فرد

صندوق عقب لوگان کاملا جدید یکی از بزرگترین صندوق‌ها در خودروهای کلاس خود است و ظرفیت کلی آن ۵۲۸ لیتر است. ارتفاع ورودی بار صندوق عقب از زمین به منظور دسترسی راحت‌تر ۱۹ میلی متر کاهش یافته است. قفل مرکزی از راه دور، باز کردن قفل و باز شدن صندوق به عنوان یک ویژگی استاندارد در این خودرو بر روی کلید و کارت هندزفری تعبیه شده است؛ هر چند در نهایت درب صندوق عقب به صورت دستی بسته می‌شود.

Dacia-Logan-2021-1600-10

ارگانایزر کاربردی صندوق عقب

در صندوق عقب لوگان‌های جدید یک اُرگانایزر جدید متشکل از ۴ صفحه قابل جابجایی به منظور تقسیم فضای جعبه به ۴ بخش جداگانه در اندازه‌های مختلف و متناسب با تمام نیازها تعبیه شده است. این قابلیت امکان دسترسی آسان‌تر به وسایل را فراهم می‌کند و در صورت نیاز به فضای کامل صندوق عقب می‌توان ارگانایزر را از جعبه جدا کرد.

Dacia-Logan-2021-1600-11

ظرفیت بزرگتر

این خودرو دارای ۳ صندلی عقب است که می‌توانند ۳ بزرگسال را در خود جای دهند، یک نیمکت تاشو در عقب و صندوقی در ابعاد بزرگ و خانوادگی است. جالب است بدانید که صندوق ساندرو جدید شرکت داچیا، ظرفیتی ۳۲۸ لیتری دارد؛ یعنی ۲۰۰ لیتر کمتر از لوگان جدید! این اندازه‌ها مطابق با استانداردهای شاخص بازار خودروهای با کیفیت و گران قیمت بازار است، خصوصا که فضای مناسب برای سرنشینان هم بیش از ۴ سانتی‌متر (۴۲ میلی‌متر) افزایش یافته است.

Dacia-Logan-2021-1600-16

رفاه بیشتر از همیشه

طرح و شکل صندلی‌های جدید جلو با روکش مبلی، راحتی بیشتری را در کنار پشت سری با قابلیت تنظیم ارتفاع ارائه می‌دهد. در این مدل لوگان برای آنکه رانندگی در بهترین حالت ممکن انجام شود، رانندگان می‌توانند ارتفاع صندلی خود تا ۳۵ میلی‌متر افزایش یا کاهش دهند و همچنین ارتفاع و عمق فرمان خودرو را نیز به دلخواه خود تنظیم کنند. ارتفاع فرمان را تا ۲.۱ درجه می‌توان افزایش یا کاهش داد و عمق فرمان را نیز می‌توان تا ۲۵ میلی متر به بیرون یا داخل تغییر داد. فرمان کاملا برقی جدید خودرو راحتی و اختیار بیشتری را برای راننده خصوصا در هنگام مانور و پارک کردن فراهم می‌کند.

اهرم دنده نیز حالا کوتاه تر شده است و همچنین به عنوان یک آپشن نیز می‌توان بین تکیه گاه شخصی برای راننده یا تکیه گاه مرکزی یکی را انتخاب کرد.

Dacia-Logan-2021-1600-0a

آپشن‌های جدید

داچیا معتقد است که خودروهای مدرن نباید پُر از قابلیت‌های غیرضروری باشد و این شرکت مدعی است که دقیقا در راستای انتظارات مشتریان ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان جدیدش را طراحی کرده است. امکاناتی چون نگهدارنده تلفن هوشمند، صفحه کامپیوتر داشبوردی، روشن شدن خودکار چراغ‌های جلو، تنظیمات محدودیت سرعت (ریتاردر) و کروز کنترل بر روی فرمان است. این قابلیت‌های عالی به راننده اجازه می‌دهد تا در مسافت‌های طولانی راحت‌تر و ایمن‌تر سفر کند.

تهویه مطبوع اتوماتیک جدید با نمایشگر دیجیتال، گرمکن صندلی‌های جلو (از آوریل ۲۰۲۱ به بعد)، یک سوئیچ کارت با قابلیت باز کردن صندوق عقب، ترمز دستی برقی، دوربین عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، برف پاک کن‌های اتوماتیک شیشه جلو امکاناتی است که در لوگان جدید، بسته به بازار مقصد به عنوان آپشن یا قابلیت استاندارد کارخانه‌ای ارائه می‌شوند.

Dacia-Logan-2021-1600-0e

سیستم چند رسانه‌ای؛ پاسخگو برای نیازهای همه

در مدل جدید لوگان سیستم‌هایی برای پخش مدیا در نظر گرفته شده است که می‌توان با استفاده از تلفن‌های هوشمند، اتصال بلوتوث یا USB از آن استفاده کرد. اپلیکیشن ویژه‌ای نیز برای سیستم «مدیا کنترل» آن طراحی شده است که امکان دسترسی آسان از به رادیو، موسیقی، تماس‌ها، پیام‌ها، اپلیکیشن‌های ناوبری ماهواره‌ای و حتی استفاده از دستیار هوشمند سیری اپل و اندروید را با تشخیص صدا فراهم می‌کند. برای اطمینان از حفظ امنیت رانندگی نیز دکمه‌هایی بر روی فرمان برای سیستم رادیو و در پشت فرمان برای کنترل برنامه‌های ناوبری کار گذاشته شده است. اگر شما تلفن هوشمند نیز نداشته باشید، رادیو و پخش فایل‌ها از طریق پورت USB امکان پذیر است. صفحه نمایشگر لمسی آن نیز ۸ اینچ اندازه دارد و برای راحتی و ایمنی بیشتر کمی به سمت راننده زاویه دارد و ۶ بلندگو نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

9mpajo32rpHb

افزایش امنیت انفعالی و فعال خودرو

لوگان جدید در کنار ساندرو و ساندرو استپ وی جدید، اولین مدل‌های داچیا هستند که بروی پلتفرم CMF شرکت رنو فرانسه سوار شده‌اند و دارای مقاومت و استحکام بیشتری هستند که در صورت برخورد میزان محافظت آن افزایش می‌یابد. این سازه در محفظه موتور و اتاق خودرو نصب شده است. سنسور جدید فشار درب و شتاب سنج خودرو می‌توانند تصادف یا برخورد جانبی را زودتر تشخیص دهند که باعث می‌شود مانع جدید و کیسه‌های هوای جانبی به سرعت باد شوند و از سر، شکم و قفسه سینه سرنشین محافظت کند.

۶ کیسه هوا، محدود کننده کشش کمربند ایمنی و سیستم تماس اضطراری از جمله قابلیت‌های سیستم ایمنی منفعل خودرو هستند. همچنین ساختار قاب صندلی‌های جلو بهبود یافته‌اند و پشت سری‌ها ضد ضربه در آن کار گذاشته شده است که حفاظت بهتری را به ارمغان می‌آورد.

همچنین لوگان جدید دارای چراغ‌های جلو و برف پاک کن‌های اتوماتیک هستند. چراغ‌های LED استفاده شده در این مدل باعث بهبود دید راننده می‌شود و در مقایسه با چراغ هالوژنی که در مدل‌های قبلی استفاده می‌شد، طول پرتو نور چراغ را ۳۷ درصد (۱۱۰ متر) و عرض آن را ۹ درصد (۲۴ متر) افزایش می‌دهد.

Dacia-Logan-2021-1600-13

سیستم کمک راننده (ADAS)

علاوه بر محدود کننده سرعت و جدترین ESP به عنوان استاندارد پیش فرض و کروز کنترل تعبیه شده بر روی فرمان، لوگان جدید از جنبه‌های مختلف تکنولوژی کمک راننده (ADAS) استفاده می‌کند. چند مورد از این قابلیت‌های کمکی را بررسی کنیم.

کمک ترمز اضطراری - این قابلیت در سرعت میان ۷ تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فعال است. یک سنسور راداری در قسمت جلوی خودرو قرار می‌گیرد و فاصله تا ماشین مقابل را ( ثابت یا در حال حرکت) را محاسبه می‌کند و در صورتی که خطر برخورد با خودروی جلو وجود داشته باشد، به کمک سنسور یک هشدار بصری و شنیداری در ماشین پخش می‌شود.

در چنین حالتی اگر راننده ترمز گرفته باشد نیروی آن را افزایش می‌دهد. اگر راننده نتواند به اندازه کافی محکم یا سریع ترمز کند نیز این سیستم به طور خودکار ترمز را فعال یا با شدت بیشتری اعمال می‌کند.

هشدار نقطه کور - این سیستم از سرعت ۳۰ کیلومتر تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود و در هنگام سبقت گیری راننده را از خطر برخورد با وسیله نقلیه دیگری که در کنار یا پشت خودرو قرار دارد مطلع می‌کند. این سیستم که از ۴ سنسور جلو و عقب تشکیل شده است هرگونه جسم متحرکی از جمله خودرو و موتور سیکلت را در منطقه کور زاویه دید راننده تشخیص می‌دهد.

دستیار پارک - این سیستم شامل ۴ سنسور راداری در جلو و عقب خودرو، یک دوربین دید عقب و خطوط هدایت مکانیکی بر روی صفحه است و هشدارهای شنیداری و بصری برای کمک به مانور بهتر می‌دهد.

دستیار استارت تپه هم تکنولوژی دیگری است که باعث می‌شود وقتی راننده پای خود را از روی پدال ترمز بلند می‌کند، خودرو بیش از ۲ ثانیه عقب نرود و تا هنگامی که پدال گاز فشار داده نشده خودرو بی حرکت بماند.

Dacia-Logan-2021-1600-03

پلتفرم جدید CMF

در لوگان جدید از پلتفرم چند تکه جدید CMF استفاده شده است که مقاومت و سختی بیشتری را با وزن کمتری ترکیب می‌کند. این امر باعث کاهش انتشار آلاینده‌ها می‌شود، در حالی که با تست تصادف‌های سخت‌گیرانه این شرکت برای خودروهایش و تست‌های کنترل آلودگی هوا نیز همخوانی دارد.

Dacia-Logan-2021-1600-09

رانندگی

از یک محور جلو جدید مجهز به بازوهای تعلیق مستطیل شکل در لوگان‌های جدید استفاده شده که منجر به جذب موثر تکانه و امکان کنترل بهتر و بیشتر بر روی فرمان برای راننده می‌شود. فاصله بین دو محور در این مدل جدید افزایش یافته است و پایه موتور جدیدی برای به حداقل رساندن ارتعاشات و لرزش اتاق خودرو کار گذاشته شده است.

Dacia-Logan-2021-1600-05

موتور لوگان جدید

شرکت داچیا ۳ نسل موتور ۳ سیلندره که مطابق با استانداردهای Euro 6D-Full هستند را برای لوگان‌های جدید معرفی کرده است که توسط مشتریان قابل سفارش دهی هستند.

SCe 65: موتور ۱.۰ لیتری و ۳ سیلندر، با توان ۶۵ اسب بخار و گیربکس دستی ۵ دنده.

TCe 90: موتور ۱.۰ توربوشارژ ۳ سیلندر، با توان ۹۰ اسب بخار که می‌تواند با گیربکس ۶ دنده دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT جفت شود.

ECO-G 100: موتور ۱ لیتری جدید دوگانه سوز برپایه LPG، دارای ۳ سیلندر، توان ۱۰۰ اسب بخار و گیربکس ۶ دنده دستی. این موتور شاخص ترین گزینه ارائه شده است که به طور متوسط ۱۱ درصد آلایندگی کمتری نسبت به یک موتور بنزینی دارد و با یک باک ۵۰ لیتری LPG و یک باک ۵۰ لیتری بنزین می‌تواند ۱۳۰۰ کیلومتر را بپیماید.

Dacia-Logan-2021-1600-08

قیمت و زمان انتشار در بازار

تاکنون نه شرکت داچیا رومانی و نه شرکت مادر آن یعنی رنو فرانسه که در کشورهای مختلف بسته به بازار آن‌ها لوگان با برندهای آنان به فروش می‌رسد تاکنون اطلاعاتی درباره قیمت لوگان جدید ۲۰۲۱ در هیچ بازاری ارائه نکرده‌اند. مطابق اعلام شرکت داچیا در فوریه (بهمن و اسفند) ۲۰۲۱ فروش این خودرو در بازار اروپا و آمریکا آغاز می‌شود. تحویل نخستین لوگان‌ها در اروپا و آمریکا نیز برای بهار سال آینده اعلام شده است.

IDZS1Hr2IqYJ

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید