ثبت سه رکورد جدید کرونایی در 5 آبان؛

«روز سیاه» کرونا تکرار شد

کدخبر: ۳۶۹۵۱۳
روز سیاه کرونا که با ثبت 337 فوتی یک هفته پیش به ثبت رسیده بود، امروز 5 آبان ماه بازهم تکرار شد تا تقویم کرونایی ایران دو روز تلخ را به ثبت برساند.
«روز سیاه» کرونا تکرار شد

به گزارش اقتصادنیوز، ماه مهر با آمارهای هولناک کرونایی به پایان رسید اما گویا آبان ماه نیز قرار است رکوردهای تلخ دیگری را به ثبت رساند.

5 آبان راوی 3 رکورد جدید از کرونا در ایران بود. براساس آمار اعلام شده وزارت بداشت و درمان در روز جاری رکورد فوتی های روزانه که پیش از این در 28 مهر به ثبت رسیده بود، دوباره تکرار شد. رکورد دیگر امروز مربوط به بیماران بدحال بود که از شروع پاییز تاکنون دائما درحال ثبت و جابجایی رکورد است. 

رکورد فوتی های روزانه کرونا

 وزارت بهداشت و درمان در روز جاری اعلام کرد میزان فوتی های کرونا به 337 نفر رسیده است. این رقم پیش از این در روز دوشنبه هفته قبل به عنوان رکورد فوتی های روزانه کرونایی به ثبت رسیده بود. آمار امروز نشان می دهد این رکورد متاسفانه دوباره تکرار شده است و باید امروز را در کنار 28 مهر به عنوان سیاه ترین روزهای کرونایی ایران تا به امروز معرفی کرد.

کرونا 5 آبان

تداوم آمار نگران کننده بیماران بدحال

از سوی دیگر آمار روزانه کرونایی در روز جاری شاهد بالاترین رقم بیماران بدحال کرونایی بود آنچنان که نسبت به روزگذشته تعداد بیماران به 4 هزار و 982 نفر رسیده است. مشاهده آمارهای کرونایی از آغاز پاییز حاکی از آن است که این رقم از ابتدای پاییز تاکنون هر روز رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است . این آمار متاسفانه در صورتی که تحت کنترل قرار نگیرد می تواند آمار خطرناکی را از خود به جای بگذارد.

کرونا 5 آبان

رکورد میزان تست روزانه 

رکورد روزانه دیگری که در 5 آبان به ثبت رسید در خصوص میزان تست روزانه بوده است. این رقم در روز جاری به 33 هزار و 760 نفر رسید که بالاترین آمار روزانه تست از بدو ورود کرونا به ایران تا به امروز به حساب می آید. رکورد تستی ها در روزجاری می تواند ناشی از افزایش توجهات به این بیماری و گستردگی بیماری کرونا در ایران باشد.

نسبت ابتلا به تستی ها در روزهای اخیر صحت عامل دوم را پررنگ تر جلوه می دهد. چرا که این نسبت در روزهای اخیر مقدار  20 درصد را به ثبت رسانده است. به عبارت دیگر این آمار نشان می دهد حدودا 20 درصد از افرادی که تست کرونا داده‌اند تست کرونای آنها مثبت بوده است.

در نهایت آمارهای کرونا جدای از خطری که در حوزه بیمارستانها و در برآورد میزان فوتی ها روایت می کند نشان می دهد که این ویروس با شتاب بیشتری نسبت به قبل شیوع پیدا می کند. بر این اساس لزوم فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از تجمعات عمومی و خانوادگی و ... بیش از پیش ضروری به نظر میرسد.

کرونا 5 آبان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید