کدام نمادها در رکود 60 درصد افزایش قیمت داشتند؟

بازدهی بورس در کف سال 99

کدخبر: ۳۶۸۸۴۴
روند تغییرات شاخص کل بورس نشان می دهد که بازدهی بورس در پایان مهر ماه 11.5 درصد کمتر از پایان ماه قبل است.
بازدهی بورس در کف سال 99

به گزارش اقتصاد نیوز، شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی مهرماه در سطح یک میلیون و 412 هزار واحد ایستاد که کمترین رقم در ماه اخیر است.

شاخص کل بورس در روز چهارشنبه نسبت به روز مشابه هفته گذشته 9.5 درصد کاهش یافت و نسبت به آخرین روز معاملاتی شهریورماه 11.5 درصد نزول کرده است. به عبارت دیگر، شاخص کل در آخرین روز مهرماه نسبت به آخرین روز شهریور، 183 هزار واحد پایین‌تر ایستاده است.

شاخص کل هم وزن نیز در روز چهارشنبه نسبت به روز مشابه هفته قبل 4.4 درصد کاهش یافت و نسبت به آخرین روز معاملاتی شهریور ماه 22 هزار واحد پایین‌تر آمده که افت 5.3 درصدی را نشان می‌دهد.

در میان آخرین روزهای معاملاتی هفته (چهارشنبه) در مهرماه، چهارشنبه 30 مهر پایین‌ترین رقم شاخص کل و شاخص هم‌وزن را داشت.

روند شاخص کل بورس

روند شاخص هم وزن بورس

رکورد کمترین بازدهی ماهانه

شاخص کل بورس در پایان مهرماه نسبت به ابتدای ماه 10.7 درصد کاهش یافت تا رکورد کمترین بازدهی ماهانه را در سال 99 بشکند. در 4 ماه ابتدایی سال، شاخص کل در پایان ماه همواره در رقم بالاتری نسبت به ابتدای ماه ایستاده است. در 3 ماه اخیر نیز مهرماه رکورددار کاهش شاخص کل در انتهای ماه و کمترین بازدهی ماهانه است.

بیشترین بازدهی ماه مهر

بیشترین بازدهی در مهرماه را نماد ثباغ (شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه) داشته است. ثباغ 74.12 درصد در مهرماه بازدهی داشته است. پس از ثباغ، شکف (کف) در رتبه دوم بیشترین بازدهی ماهانه قرار دارد که 65.5 درصد بازدهی داشته است. کحافظ (کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ) رتبه سوم را دارد و رتبه چهارم به نماد تپولا (مهندسی مرآت پولاد) تعلق دارد. نماد شاروم (پتروشیمی ارومیه) نیز رتبه پنجم بیشترین بازدهی ماهانه را در مهرماه به خود اختصاص داده است.

کمترین بازدهی ماه مهر

نماد چکاپا (گروه صنایع کاغذ پارس) با 39.68- درصد بازدهی، کمترین بازدهی را در مهرماه داشته است. پس از چکاپا، نماد کشرق (صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود) با 35.06- درصد، کمترین بازدهی ماهانه را به خود اختصاص داده است. پس از این دو نماد، نماد کگل (معدنی و صنعتی گل‌گهر) کمترین بازدهی را در مهرماه داشته است. رتبه چهارم این لیست به نماد وتوصا (سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران) تعلق دارد و پس از آن دیگر نماد گروه سرمایه‌گذاری، واعتبار (سرمایه‌گذاری اعتبار ایرانیان) در رتبه پنجم کمترین بازدهی ماهانه قرار دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید